
A menetrendszerű modellfrissítés enyhe hibrid rendszert is hozott a Ford Fiestába. Az EcoBoost motorhoz társított 48V-os egységet MHEV-nek nevezik. Az MH a „mild hybrid” rövidítése, az EV rész (Electric Vehicle) viszont önmagában enyhe túlzásnak tűnne.
Természetesen automata motorleállítással is kiegészül a technológia, ami az eddigi üzemanyag-fogyasztást mintegy 5%-kal mérsékli. Mivel a Fiesta a Ford legkelendőbb modellje Európában (2019-ben 227.100 darabot értékesítettek a kontinensen), logikus és szükségszerű lépés a szabványos mérési ciklusban fontos grammokat lefaragó rendszer bevezetése. A javuló hatékonyság mellett ráadásul készségesebb gázreakciót is ígér az elektromos rásegítés.
Az új Pumában már bemutatkozó kombinált erőforrás 125 és 155 lóerős teljesítménnyel is elérhető. Az integrált indítómotor/generátor egység (BISG) a gyengébb verzióban mintegy 24 Nm-rel, míg az erősebbik változatban 20 Nm-rel képes beszállni a hajtásba. A 155 lóerős változat forgatónyomatéka így tekintélyes 240 Nm-re nő. A fenti számokhoz a WLTP szerint 112g/km-es CO₂-kibocsátás és kerek 5 literes fogyasztás társul.
Továbbra is elérhető háromajtósként is. Becsüljük meg!
Alacsonyabb sűrítési arány elérését és nagyobb turbófeltöltő alkalmazását tett lehetővé a BISG használata, hiszen alacsony fordulatszámon domináns a villanyhajtás kisegítő szerepe. A motor akár már 25 km/órás sebességnél leállítható, és ehhez még csak üresbe sem kell tenni a váltót.
A kizárólag benzinmotoros hajtásláncoknál (95 vagy 125 lóerős, alapból hatsebességes kézi váltós kivitelek) is történt előrelépés: reszeltek a hengerlekapcsolásra képes ezres EcoBooston, és az erősebb verzióhoz hadrendbe állítottak egy új, hétsebességek duplakuplungos váltót is.
A Ford kisautója továbbra is elérhető dízelmotorral: a másfél literes TDCI teljesítménye 85 lóerő.
Adaptív sebességtartó és a sebességkorlátozások felismerésére képes rendszer teszi lehetővé a kiegyensúlyozottabb utazást – legyen szó autópályáról vagy városi forgatagról. Az ACC rendszer az automata váltóval kombinálva araszoláskor teljes megállásra és önálló elindulásra is képes. Ha 3 másodpercnél tovább marad álló helyzetben az autó, akkor a kormányon elhelyezett gombbal lehet ismét mozgásra bírni a járművet.
Hibrid, benzines és dízelmotoros Fiesta is létezik
További újdonság az alapfelszereltség részét képező FordPass Connect modem. Ez az eszköz – számos gyártó által bevezetett gyakorlatnak megfelelően – telefonos applikáción keresztüli irányítást tesz lehetővé. Persze nem tartunk még a kormányzás vagy a gyorsítás távvezérlésénél, de az ajtókat például már ki lehet nyitni messziről is, és lekérhető a parkoló autó pontos pozíciója is.
A Trend és Titanium szinteken kívül a SUV-os beütésű Active crossover, a sportos ST-Line és az igencsak felszerelt Vignale kivitelek közül választhatnak a Fiesta vásárlói. Felszereltségi csomag függvényében önálló merőleges parkolásra, keresztirányú forgalomfigyelésre, aktív fékezésre, illetve több vezetési üzemmódra is képes lehet Fordék kisautója. A B&O hangrendszer mélynyomóját immár a kerékdobban keressék – így már pótkerékkel is kérhető a tisztességes mély hangokkal operáló kivitel.
A Ford egyébként a következő másfél évben 18 tagúvá bővíti az elektromos hajtással (is) rendelkező modellpalettáját, vagyis az összes újonnan bevezetendő típus elérhető lesz legalább egy enyhe hibrid rendszerrel.
