Hosszú csöndet tört meg a Maserati a legújabb bejelentésével, amely a Ghibli kis mértékű megújulásáról és vadonatúj hajtásláncáról szól. A cím már árulkodott: hibrid hajtással jelentkezik a szigonyos márka. Na de milyennel? Az akut rajongóknak rossz hírünk van.
A Maseratinak muszáj lépnie, és úgy tűnik, az olaszok akarnak is előrelépni. Hamarosan megérkezik teljesen elektromos modelljük is, ám addig is felrázzák a dolgokat a Ghibli Hybrid bejelentésével, létrehozva az átkötést a benzinfogyasztás és az elektronok között. Hogy miképp? Kissé kiábrándító módon. Négy hengerrel. A kiindulási alapot egy kétliteres, turbófeltöltős benzinmotor adta, amihez ráadásul csupán egy 48 V-os enyhe hibrid rendszer csatlakozik – azaz hiába a Hybrid becenév, tulajdonképpen egy négyhengeres, turbómotoros Ghibliről beszélünk.
Négyhengeres Maserati - csak idő kérdése volt
Szerencsére teljesítményben komoly hiány nincs: a V6-os dízelnél 80 kilogrammal könnyebb modell kb. 50 lóerővel erősebb is. Egészen pontosan 330 lóerőről beszélünk, amelyhez 450 Nm nyomaték is csatlakozik. Mindez 5,7 másodperces 0-100-as sprintet és 255 km/h-s végsebességet szavatol. További érdekesség, hogy a turbófeltöltőt a 48 V-os rendszerről működtetett elektromos kompresszor képes „behúzni”, még tovább csökkentve a turbólyuk jelenségét és javítva a motor reakcióit.
A súlyelosztás kedvező alakulása érdekében a 48 V-os rendszer kis akkumulátora hátra került, épp úgy, mint néhány speciálisan kialakított rezonátor (a kipufogóba), amely a gyáriak szerint szavatolja a Maseratihoz méltó hangzást. A WLTP ciklus szerinti vegyes fogyasztás egyébként 9 literben áll meg.
330 lóerő, 450 Nm, 9 literes valós vegyes fogyasztás - nem is hangzik rosszul
A 48 V-os technológiához kék kontrasztszín is jár, amely a Ghibli ikonikus oldalsó légbeömlőin is feltűnik, meg például a féknyergeken. Emellett kis mértékben változott a modell hűtőrácsa is, a hátsó lámpák megújításával pedig a 3200 GT előtt tiszteleg a gyártó.
A Ghibli Hybrid premierje ad helyet a Maserati új központi rendszerének, amely a korábbi 8,4 helyett 10,1 colos központi rendszeren kínál tűéles grafikájú megjelenítést. Ehhez új vezérlőpanel és új műszercsoport is tartozik.
Infotainment tekintetében is megújult
Az árakról még korai beszélni, de szinte biztos, hogy a Ghibli Hybrid kedvezőbb lesz a dízelnél, igaz, jól felszerelve szinte biztosan 25 millió forint feletti árról beszélhetünk majd az esetében is.