Rendszeres olvasóink jól tudják már, hogy nagy tisztelői vagyunk az Alpina munkásságának, amely a BMW modellek átszabásával foglalkozik már hosszú ideje. A német vállalat munkája kapcsán pedig mi sem lehetett volna nagyobb elismerés, hogy a BMW fogta, és felvásárolta az Alpinát – egyelőre azonban a külvilág számára nem történik változás a márka működésében. Ez utóbbit pedig jól példázza a szokásos Alpina-recept alapján elkészült új – vagy inkább frissített – XB7.

Az Alpina legtöbb csúcsmodelljével szemben az XB7 igazi hiánypótló, hiszen a bajorok nem készítenek valódi M verziót legnagyobb SUV modelljükből. Az Alpináról tudni kell, hogy teljesítmény terén általában a BMW legvadabb, M modellváltozatait célozzák meg, de azoknál jóval elegánsabb, kifinomultabb csomagban nyújtják mindezt. Nos, az XB7 így X7 M híján valóban egyedülálló, hiszen a csúcsot jelentő, 530 lovas X7 M60i-t nem kevesebb, mint 91 lóerővel múlja felül – nagyjából ennyi lenne az X7 M is, ha létezne.

Hátulról nem sokat változott - galéria

A hajtáslánc tehát változatlan maradt a frissítés előtti kivitelhez képest, ami annak fényében kicsit szomorú, hogy az amerikai kivitel 639 lóerős lett, és 4,2 másodperc helyett mindössze 3,9 másodpercre van szüksége a 0-100-as sprint teljesítéséhez. A végsebesség egyébként ugyanúgy 290 km/h felett van. Azért a 621 lóerő és 4,2 másodperc miatt sem panaszkodhatunk, már csak azért sem, mert az X7 az Alpina tálalásában nemhogy veszített kifinomultságából, hanem inkább még nagyobb luxust kínál.

Egy pár szóban még a hajtásláncról: az erőátvitelről a nyolcfokozatú ZF automata váltó gondoskodik, amely a 4,4 literes duplaturbós V8-asból származó hatalmas teljesítményt és a 800 Nm-es csúcsnyomatékot természetesen mind a négy kerék felé továbbítja. Emellett is igazi Alpina maradt a modell, vagyis csak úgy és annyira lett sportos, hogy közben az alapvető kényelmet nem áldozták fel a mérnökök. Ezt bizonyítja az is, hogy a váltót úgy hangolták, hogy kihasználja a motor bődületes nyomatékát nyugodt közlekedés közepette és hamar felváltson, az ezt kísérő langy V8-as bugyborékolás pedig kiválóan illik egy enyhén sportos luxusautó szellemiségéhez.

Hatalmas erő, kiemelkedő luxus - galéria

Ami az utasteret illeti: a szokásos Alpina emblémák és részletgazdag megoldások fogadják az utasokat – természetesen a világító dekorbetéten is XB7-re cserélték az X7 jelzést, az iDrive kezelőgyűrű is Alpina emblémát kapott, és az Alpina programozói a digitális műszeregységet is a márka saját témájára szabták át. Kívülről szintén megszokott módosításokkal találkozhatunk: az X7 M csomagos kivitele kapta meg a jól ismert lökhárító toldatokat és matricákat – persze utóbbiakat csak opcionálisan –, valamint a hatalmas, egyedi 21 colos felnik és a négy kipufogókivezetés sem maradhattak el.

Az XB7 egyébként az Alpina legdrágább modellje, hiszen még az azonos hajtásláncot kínáló B8-nál is drágább. Mindez magyar adókkal számolva közel 73 milliós nyitóárat jelent, és ne legyenek kétségeink afelől, hogy ezt még bőven feljebb lehet tornázni – bár az alapfelszereltség is igen bőséges.