Nem viccelt a Toyota, amikor a tavalyi Tokiói Autószalonon 2020 végére ígért elektromos autót. A fogadalomban még nem volt szó típusnévről, de most már arra is fény derült: a C+pod megjelölést kapta a szériagyártásba szánt verzió.
Városi használatra, esetleg ingázásra is optimális eszköz lehet az új Toyota – települések közötti üzem esetén nem árt, ha állandóak a dugók, máris írjuk a miértjét. A C+pod 2490 mm hosszúságú, 1290 mm széles és 1550 mm magas. Méreteivel nagyobb a japánok évek óta létező i-ROAD modelljénél (ami inkább tekinthető egy fedett háromkerekű motornak, mint egy autónak) és kisebb az aktuális Smart ForTwo EQ-nál.
Kétszemélyes, hátsókerékhajtású: ezek a tények
Kisebb meglepetésre két ember is elfér az autóban, ráadásul még csomagtartó is várja az utasok poggyászait. A karosszéria külső elemeit műanyagból készítik, így a C+pod az elektromos hajtáslánc ellenére sem nyom többet 690 kg-nál.
Lássuk is az elektromos részleteket! Árulkodó az akkupakk század pontossággal megadott mérete: a 9,06 kWh-s érték kis túlzással a telefonok és az ’igazi’ villanyautók között helyezkedik el. Máshogy nézve: a konnektorról tölthető Prius 8,8 kWh-s akkumulátort kap, amivel már bőven jogosult a zöld rendszámra.
A csomagtartója is kicsi, mégsem sportautó
A C+pod esetében szerencsére nem az 50 km-es hatótáv elérése volt a szint, hiszen akár 150 km-t is képes megtenni egyetlen feltöltéssel. Ráadásul két töltőpont között jó sokáig is tarthat az utazás, mivel a csúcssebesség mindössze 60 km/óra. Sokkal többet nem is várhatnánk a 9,2 kW (vagyis 12 és fél lóerő) teljesítményű, 56 Nm nyomatékú villanymotortól.
Kétséges a modell európai bemutatása (na jó, valójában inkább esélytelen), ami Japánban 1,65 millió jenes (vagyis szűk ötmillió forintos) árcédulát kap.