Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Fiat hosszú távú stratégiájának nyilvánosságra kerülésével együtt a Ferrari jövőjére is fény derül: lesz itt új Enzo, 458 Spyder, 599 utód, és még rengeteg ínyencség – csak bírjuk kivárni.

Már hét év eltelt, mióta a Ferrari szuperautója, az Enzo gyártásba került, ezen idő alatt pedig rengeteget fejlődött a technológia – elég csak a dupla kuplungos automata váltóra gondolni. Így hát nem is csoda, hogy a jelenlegi csúcsmodell, az 599 GTO még a megingathatatlannak szánt szuperautót is képes megleckéztetni. Rendet kell tenni – gondolta a vezetőség, melynek köszönhetően három éven belül hat új modellt üdvözölhetünk.

Az első a sorban a 458 Spyder lesz, amely a 458 Italia nyitott verziójaként már jövőre érkezik. Ezt követi (szintén jövőre) a koros, 2+2 személyes 612 Scaglietti helyettesítése változatlanul V12-es motorral, ám 600 lóerő körüli teljesítménnyel, és (az eddigi 20,5 l/100 km helyett) jóval visszafogottabb fogyasztással.

Most jött, de hamarosan utódot kap az 599 GTOA legnagyobb érdeklődésre azonban az Enzo utódja tart számot, amely már 2012-es modell lesz. Az F70 névre hallgató autót a Ferrari jelenleg két erőforrással teszteli. Az első egy kisebb dupla turbós V8-as 700 lóerő körüli teljesítménnyel, míg a második egy szintén biturbós V12, további 50-100 tagú ménessel, ám a nagyobb motor révén nagyobb súllyal. Bár előbbi hajtáslánc kísértetiesen emlékeztet a legendás F40-re, valójában a gyártó tervei a tizenkét hengeres csúcsmotort indokolnák, viszont a szigorodó károsanyag-kibocsátási normák miatt valószínűleg a kisebb erőforrás kerül az autó közepébe. Ennek, és a gondos tervezésnek köszönhetően az autó tömege még az Enzóénál is alacsonyabb lesz, komoly fejtörést okozva a szép számú konkurenciának.

Ugyancsak 2012-ben érkezik az 599 GTB Fiorano utódja, amelyről egyelőre ügyesen titkolózik a gyártó – ez nem is csoda, hiszen a most bemutatott GTO-t is szeretnék eladni. Annyi biztos, hogy az orrmotor és a V12-es erőmű marad, viszont ezúttal már a kimondottan sportos autók közé sorolja őt a Ferrari, nem pedig a California és 612 túraautók mellé, így még inkább teljesítményorientált kialakításra számíthatunk.

Aki még több újdonságra vágyik, az 2013-ban járhat jól, hiszen ekkor jön a California modellfrissítése, illetve a még keményebb 458 Scuderia.

Egy szó, mint száz: a Ferrari-rajongóknak ideje nagyobb lakást venni, mert komoly poszter sokasodásra lehet számítani, az unatkozó milliárdosok életének pedig új értelmet adhat a még erősebb lovacskás autóra való várakozás.