Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

2011-től a francia gyártónak 19 év kihagyás után úgy néz ki, hogy újra lesz háromjegyű „5-ös sorozata”, mégpedig az 508-as személyében. Az viszont biztos, hogy kombi változat is készülni fog a nagy oroszlánból - a fenti képen erről láthatnak egy előzetes számítógépes grafikát; a modelleknek nem csak a formatervük, de helykínálatuk és külső méreteik is tiszteletre méltóak lesznek.

Az 508-as sorozat rögtön két sorozatot hivatott leváltani, a Peugeot ugyanis az autót mind a 407-es, mind pedig a 607-es utódjának szánja. Ebből nem nehéz kikövetkeztetni, hogy a középkategóriás jelentősen nagyobb lesz elődjénél (itt a 407-est értem), ráadásul minden bizonnyal a formaterv terén is újat mutat. Az 508-as alapjait a Genfi Autószalonon bemutatott, szépséges „5 by Peugeot” adja majd, melynek vonalai, illetve formairányzata gyökeresen eltér a márka jelenlegi palettájának tagjaitól.

Ezen a téren a legfeltűnőbb újdonság egyértelműen a Peugeot modelljeire oly jellemző, óriási, tátott száj (első légbeömlő) eltűnése, de a manapság nagyon divatos, kupés tetővonal, illetve a LED-es technikájú fényforrások megjelenése is új, az autó arányai pedig szintén megváltoznak. A sportos, kissé agresszív kinézetű francia technikája is igen fejlett lesz, a gyártó ígéretei szerint pedig 2011 végétől az autó egy rendkívül modern dízel-hibrid hajtáslánccal is megvásárolható lesz.

A nagyjából 4,85 méter hosszú (ám alig 1,4 méter magas) szedán, és a szintén hasonló méretű kombi motorházteteje alatt a márka HYbrid4 nevű rendszere fog majd dolgozni (ami elsőként, 2011 közepén a Peugeot 3008-asban debütálhat), mely az előzetes információk szerint összkerékhajtással, és 200 lóerős csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet; a kétliteres dízelmotor 163 lóerő leadására lesz képes, ezt pedig a 37 lóerős villanyos egység egészíti ki. A komoly méretekhez és a tiszteletre méltó teljesítményhez szánzációsan alacsony, 99 g/km-es széndioxid-kibocsátás fog társulni (ez egyébként nagyjából 3,7-3,8 l/100 km-es fogyasztásnak felel meg), ami egyértelműen az egyik legjobb érték lesz a kategóriában.