A frissített Opel Insignia még tavaly év végén mutatkozott be, ám a villámosok akkor még nem osztották meg velünk, hogy milyen változások történtek a motorpalettán. Most végre erre is fény derült, ráadásul a sportos GSi kivitel megújult verzióját is megmutatták nekünk, ami sokak örömére ismét elérhető lesz egy izmos benzinmotorral.

A GSi kapcsán igen szomorúan kellett tudomásul vennünk korábban, hogy mire elért hozzánk a 260 lóerős benzinessel szerelt tesztautó, az Opel máris kivonta azt a forgalomból, és azóta csak dízellel volt megvásárolható a legdinamikusabb Insignia. A frissítéssel azonban ismét benzinmotort kaptunk, méghozzá egy kétliteres, négyhengeres turbómotor képében, amely csak a GSi lemezei alatt 230 lóerőt és 350 Nm-t biztosít a vásárlók számára – a normál kivitelekben ez az egység 200 lovas lesz, de a nyomaték megegyezik majd.

Továbbra is jól mutat a GSi, és immár izmos benzinmotort kap - galéria

Az izmos kétlitereshez alapáron jár majd a kilencfokozatú automata váltó, a GSi-ben – és nem kizárt, hogy a normál kivitelekben is, bár erről nem esik szó – pedig egy Twinster összkerékhajtási rendszer is van. Az új kétliteres motor lesz az Opel első hengerlekapcsolásra is képes egysége: amennyiben nincs szükség rájuk, úgy a rendszer két hengert le tud kapcsolni, ezzel csökkentve a fogyasztást. Ami a menettulajdonságokat illeti, azokról egyelőre nem osztottak meg semmit a gyáriak.

A GSi verzió egyébként a normál változatok újdonságai mellett – mint például az immár összesen 168 diódából álló adaptív LED-es fényszórók, az átrajzolt hűtőrács, az új digitális műszeregység vagy a friss multimédiás rendszer – formailag sem maradtak érintetlenek. A korábbi változat jellegzetes, vámpírfogra hasonlító króm betétei maradtak az első lökhárítón, de formájuk egy kicsit változott, akárcsak magának a lökhárítónak. Hátul ezentúl is nagy hangsúlyt kapnak az integrált kipufogóvégek, de a fekete betétek és a méretes keréktárcsák is említésre méltók – és akkor a vöröslő Brembo féknyergekről még nem is beszéltünk.

Szeretjük a GSi kagylóülését - galéria

A GSi-hez az adaptív FlexRide futómű is alapáron jár, az utastérben pedig – valószínűleg ahogyan eddig, úgy ezentúl is felárért – különleges kagylóüléseket is kérhetünk, melyek nem csak kiválóan tartanak, de nagyon kényelmesek is. A képeken ugyan egy kombi változat szerepel, de ezentúl is elérhető lesz a lépcsőshátú GSi kivitel is.

Ami a normál verziók motorkínálatát illeti, az eddigi három motorcsaládból álló palettát most új fejlesztésű egységek veszik át. Az alapot az Astrához hasonlóan háromhengeres egységek adják: benzines fronton az 1,4 literes szerkezet áll rendelkezésre 145 lóerővel és 236 Nm-es nyomatékkal, míg dízelből az 1,5 literes, 122 lóerőt és 300 Nm-t felvonultató hajtáslánc lesz elérhető. Alapáron mindkét kivitel hatsebességes manuális váltót kap, de felárért a benzineshez fokozatmentes, a dízelhez pedig kilencsebességes automata váltó is kérhető.

Az alapot ezentúl háromhengeres motork adják - galéria

Eleinte csupán a fentebb már említett, 200 lóerős, kétliteres benzines lesz jelen, mint feljebb lépési lehetőség – vagy persze a GSi verzió –, ami kilences automatát kap már alapáron. Mindez azt jelenti, hogy kezdetben nem lesz izmosabb dízel a palettán, de már most elárulták a németek, hogy jön egy kétliteres gázolajos a közeljövőben. Hogy a GSi is megkapja-e majd az öngyulladóst, azt nem tudni, de egyelőre úgy tűnik, hogy a korábban csak dízelként elérhető sportverzió most csak benzinessel lesz kapható. Amint ennél több részletre is fény derül majd, természetesen rögtön beszámolunk róluk.