A Lancia szebb időket is megélt már: az egykor a prémium márkák sorát erősítő, ikonikus modelleket felvonultató gyártó jelenleg csupán egyetlen modellt, egy városi minit kínál az Ypsilon képében, és azt is csak hazájában, Olaszországban. Az FCA és a PSA konszernek egyesüléseként létrejött Stellantis azonban nem engedi el végleg a Lancia kezét, hanem – nem meglepő módon elektromos márkaként – igyekszik újjáéleszteni azt. Ennek kapcsán árulta el a gyártó új vezetője, hogy az ikonikus Delta típusnév vissza fog térni.
Jobb alkalmat pedig nem is találhatott volna erre Luca Napolitano, hiszen november 27-én a 115. születésnapját ünnepli a Lancia, amely még mindig sok rajongót tudhat maga mögött. Egy olasz forrásnak nyilatkozva így fogalmazott a vezető: „Vissza fog térni, és egy vérbeli Delta lesz – egy izgalmas autó, amely a haladást, a technológiát jelképezi, és nyilvánvalóan elektromos lesz.” A Delta egyébként három generációt élt meg, és egyértelműen a rali világából is ismert, 1979-1993 között gyártott első verzió vált legendává, míg a második (1993-2000) és a harmadik (2008-2015) már nem tudta megismételni a sikereket.
Az újdonság minden bizonnyal a Stellantis kifejezetten a közepes méretű elektromos autók számára kifejlesztett STLA Medium platformra épül majd, amely a kompakt és középkategóriás modelleket szolgálja majd ki. Ami a hatótávot illeti, akár 700 kilométert is biztosíthatnak az új alapok, amely első, hátsó- és összkerékhajtást is lehetővé tesz. A teljesítményt pedig 170-245 lóerő közé lőtték be ennél a platformnál, de nincs kétségünk afelől, hogy ennél erősebb modellekkel is elbírna.
Hazájában ma is sikeres az Ypsilon, ő kap először utódot
Noha Napolitano már most beígérte a Deltát, a márka nemrég megosztott terveit böngészve azért még jó pár évet várnunk kell az új kompaktra, hiszen először az Ypsilon új generációja érkezik majd 2024-ben, utána pedig egy elektromos crossover várható 2026-ban. Az előzetes elképzelések alapján a Delta csak ezek után mutatkozna be, tehát több mint 5 év múlva térhet vissza az ikonikus típus. Mindez persze nem csoda, hiszen bár csak Olaszországban elérhető, az Ypsilon ott még mindig kiemelkedően sikeres, a crossovereket pedig manapság már nem lehet elkerülni – ebből a szempontból egy hagyományos kompakt talán a leginkább nélkülözhető.
A Lancia a kisautók, a kompaktok és a luxusautók kategóriáját veheti célba, ahogyan tette azt a dicső múltjában is, céljuk pedig a látványos megjelenés mellett a modern technológia felvonultatása. Ami a kereskedői láncot illeti, az Alfa Romeóval és a PSA prémiumnak szánt márkájával, a DS-szel szövetkeznek majd ezen a téren, de a nagyobb városokba tervezett márkakereskedések mellett az online értékesítésre helyezik majd inkább a hangsúlyt.