Úgy tűnik, a Ferrarinak nagyon jól sikerül átvezetnie modellpalettáját az elektrifikáció korszakába. Miközben a külföldi média hangos a hibrid 296 GTB-vel kapcsolatos elismerésektől, időközben megérkezett a típus nyitott változata, a 296 GTS.

Az alapok persze változatlanok. Az egyik főszerepet most is a 830 lóerős teljesítmény leadására képes hibrid hajtásláncra osztották, amelyben 663 lóerejével egy 8500-ig pörgő, 3,0 literes, V6-os turbómotor adja meg az alaphangot. A hátsó kerekek sanyargatásába száll még be az elektromos hajtáslánc, ami, ha nem éppen nagyjából 170 lóerőt pakol rá a hajtásra, akár 25 kilométeres elektromos hatótávot kínál, akár 135 km/h-s tempónál is mellőzve a V6-os duruzsolását.

Plusz 70 kiló tömeg, plusz végtelen levegő

A csendes vonulás élményét fokozza a GTS nyitható keményteteje, ami 45 km/h-s sebességig 14 másodperc alatt működtethető. A kétrészes megoldás 70 kilogrammal növeli az autó tömegét, ami már tartalmazza az elektromosan mozgatható, üveg szélterelőt is. Mindez a menettulajdonságok terén nem jár nagy büntetéssel: a 0-100-as sprint itt is megvan 2,9 másodperc alatt, akárcsak a kupé esetében, ugyan 200-ig már 0,3 másodperccel lassabban jut el a roadster – 7,6-os számadat szerepel a művelet mellett.

Belül változatlan: légies és digitális

Ennél persze a kapott élmény fontosabb. Illetve, ha mégsem, és inkább versenypályán hajkurásznánk a tizedmásodperceket, akkor vegyük a kupét, akkor ott az Assetto Fiorano csomag, ami itt is szénszálas ajtópanelekkel csökkenti a tömeget 8 kilogrammal és speciális aerodinamikai csomaggal csökkenti a felhajtóerőt 10 kilóval. Jár hozzá speciális matricacsomag is, meg persze a Michelin Pilot Sport Cup2R félslick abroncsok.

A speciális matricacsomag a gyorsító kúrához jár

A GTS felára a kupé verzióhoz képest nagyjából 10 százalékos – itt már a száz milliós szint felett járunk, így valószínűleg a szállítási határidők sokkal súlyosabb kérdést jelentenek, mint az árak.