A Porsche úgy tűnik, engedett a nyomásnak, és elhozta a vásárlóknak a 911 GT3 Touring csomagos verzióját, amit korlátozások nélkül vásárolhat meg akárki, és gyakorlatilag a 911 R képességeit és megjelenését juttatja eszünkbe – az autóét, amelyre oly’ sokan vágytak, de csak kevesen kaphattak meg, még azok közül is, akinek egyébként lett volna pénze megfizetni.
Eltűnt a fix szárny - galériaA 911 GT3 gyakorlatilag egy utcai versenyautó, azonban sokan csak arra vágytak korábban, hogy kapjanak egy villámgyors, bivalyerős és egyszerű négykerekűt, ami kerüli a feltűnést és manuális váltóval van szerelve. Ezért készült el a 911 R, amit azonban igencsak korlátozott példányszámban gyártottak le a németek, így a Porsche nem tudott maradéktalanul eleget tenni a vásárlók kívánságainak, sőt!
Maguk a gyáriak is megelégelték, hogy rengetegen nem arra használják az R változatot, amire készült – a vezetés valódi élményének megélésére. Sok tulajdonos már most jókora haszonnal túladott az autón, amit nem néznek jó szemmel a Porschénél, így úgy döntöttek, hogy a GT3-hoz megalkotott Touring csomaggal gyakorlatilag mindenki számára elérhetővé teszik az R kivitel nyújtotta örömöket.
A 911 R után szabadon - galériaA hátsó kivételével egyébként a Touring csomaggal szerelt GT3 karosszériája érintetlen maradt, így szemből gyakorlatilag teljesen megegyezik a többi GT3-assal. Hátul azonban eltüntették a hatalmas, fix szárnyat a gyáriak, és egy jóval visszafogottabb, elektromosan kiemelkedő megoldást alkalmaztak, akárcsak a „mezei” 911-esek esetében – mindössze egy plusz éllel toldották meg az elemet. Az autó hátsóján lévő méretes légkilépőkön a GT3 touring felirat árulkodik arról, hogy nem egy átlagos GT3-mal van dolgunk.
Az utastérben is visszavettek a versenyhangulatból a gyáriak: az Alcantara borítás helyett finom bőrt használtak, így a 12 óránál megjelölt kormánykerék, a váltógomb, az ajtóbetétek könyöklői, a középső konzol tárolórekeszének fedele, és az ajtóbehúzók mind bőrrel vannak borítva. A fekete varrások és a fekete alumínium betétek is a visszafogottságot hirdetik. Az egyetlen dolog, amit hiányolhatunk a Touring csomagból a két hátsó szükségülés, ezeket ugyanis az R és a GT3 verziókhoz hasonlóan kihagyták az autóból.
Visszafogottabb, de így is látványos - galériaA visszafogottabb külső alatt a GT3 versenysportból érkező erőforrása lapul: a 4-literes, benzines szívómotor 500 lóerőt és 460 Nm-es csúcsnyomatékot kínál. Mindez az optimális váltó-áttételezéssel összhangban 3,9 másodperces 0-100 km/h-s sprintet és 316 km/h-s végsebességet szavatol. A legjobb az egészben persze az, hogy egy manuális váltón keresztül küldhetjük az erőt a hátsó kerekek felé.
A Touring csomag egyébként semmiféle felárral nem jár – ami abból a szempontból nem csoda, hogy tulajdonképpen kevesebbet kapunk, mint egy GT3 esetében –, így az alapára ugyanannyi, mint a normál GT3-nak, ez pedig nagyjából 51 millió forintot jelent. A Touring csomagot sokan várták már, és bár kétségtelen, hogy nem lesz annyira ritka és különleges, mint az R, de akinek csak az élmény számít, az ugyanazt megkapja tőle, így nem csodálkoznánk, ha már most sorban állnának a kereskedésekben.