Bár csak a 2022-es WEC-szezonban debütál, a Peugeot már most megmutatta a Hypercar 9X8 prototípusát, vagyis a Le Mans-ba készülő versenygépet. A Neo-Performance stratégia elvei szerint az összkerékhajtású autót hibrid motor hajtja, a gyakorlatilag csupa ívből álló karosszéria miatt pedig még hátsó légterelőre sincs szüksége.
A Peugeot korábban a 905 és a 908 modellekkel megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt; az 9X8 küldetése sem lehet más, mint a győzelem. Az LMP1 kategóriát váltó LMH (Le Mans Hypercar) osztály rugalmasabb kereteket ad az aerodinamika terén, ezért lehet ennyire radikális a francia autó megjelenése.
A sok extra megoldás közül is kiemelhetjük a hátsó szárny hiányát
Elöl és hátul is oroszlánkarmos fényszórók, kriptonitszínű betétekkel díszitett szeléniumszürke fényezés, oroszlánfejes logó: a Peugeot Sport és a Peugeot Design csapat is kivette részét az alkotómunkából, a látványos végeredményt az i-Cockpit teszi még emlékezetesebbé. Főleg, ha a közvetítések belső kamerás felvételeire gondolunk.
Az autó hátuljában található a 2,6 literes, 90 fokos V6-os motor. A két turbóval felszerelt erőforrás 680 lóerőre képes; munkáját az első tengelyre épített, 200 kW-os (272 lóerős) villanymotor képes megtámogatni.
Nem kifejezetten ingerszegény a beltér sem
A hétfokozatú szekvenciális sebességváltó, a villanymotor és az akkumulátor is a gyártási fázisnál jár, a benzinest pedig már tesztpadon járatják. A Peugeot Sport és a Saft (a TotalEnergies leányvállalata) közösen fejleszti az energiatárolót, ami egy 900 voltos, magas energiasűrűségű komponens lesz.
A pontosan 5 méter hosszú, 2080 mm széles, 1180 mm magas és 3045 mm-es tengelytávú Peugeot 9X8 pilótái között egykori F1-es menőket, illetve Le Mans-i, DTM és Formule E bajnokokat is találunk. Komoly csapattal készülnek tehát az oroszlánosok az új korszakra – jövőre is lesz miről beszámolnunk versenysport rovatunkban.