A BMW esetében fontos az aktuális időszak, hiszen az elektromos hajtások palettába integrálásával párhuzamosan arculati váltás is történik a müncheni márkánál. Ennek ékes példája az új X3, amely negyedik generációjába lépve talán a típus történetében soha nem látott változáson megy át.
Természetesen a fókuszban itt is az iX3, azaz a tisztán elektromos hajtású variáns áll majd: a jövőre érkező modell forradalmian új platformra került és küllemét mindeközben a már korábban felvezetett Neue Klasse irányelv határozza meg: az iX3 az első BMW, amely a márka új padlólemezére épül.
A belsőégésűek erőteljes ráncfelvarrást kaptak - a nagy durranás az iX3 lesz
Mivel azonban még nem mindenki kész erre a korszakra, a gyártó továbbra is kínálja majd a belsőégésű verziót párhuzamosan az újdonsággal, amely az aktuális széria erőteljes megújulásaként lép színre xDrive 30 és M50 hajtásokkal, immáron elsőkerekes alapváltozat nélkül.
A 2865 mm-es tengelytávolság ugyan nem változott, azonban körülötte minden más igen. A 2025-ös modellévű X3 az új X1-essel bevezetett formanyelvet viszi tovább, tökéletesen illeszkedve a márka aktuális arculatába. Hosszában, széltében és magasságában is picit nőtt az autó, amely továbbra is frontmotoros, összkerekes képlettel száll ringbe.
A műszerfal is alaposan megújult - jött a Curved Display
Kívül a méretes vesék és a szögletes formaterv, valamint az új mintázatú hűtőrács vonzza legjobban a tekintetet. A csúcsmodell M50 xDrive mindeközben megvilágított veséket kap, ám esetében fontosabb, hogy szériában jár az adaptív futómű, az M Sport fékrendszer és a 20-as M felniszett, mi több, hátul az M Sport diffi is széria.
A csúcsváltozat a márka háromliteres, hathengeres turbós benzinesét kapta meg, 48 V-os könnyűhibrid rendszerrel kiegészítve. Így összesen 399 lóerő és 580 Nm áll rendelkezésre, ami kis előrelépés a korábbi M40i-t (387 LE, 500 Nm) alapul véve. Az M50 4,4 szekundum alatt futja meg a 0-100-as sprintet.
Egészem más stílust képvisel, mint az elődje
Az xDrive30 esetében nem beszélhetünk sok újdonságról: a kétliteres turbómotor a könnyűhibrid rendszer miatt picit erősödve 258 lóerőt tud 252 helyett, míg maximális nyomatéka 400 Nm-re nőtt. X3 M-re azonban még várnunk kell, ám vélhetően a jövőre érkező sportvariáns az M3 Competiton esetében megkapott 20 lóerős erősödés lesz érvényes.
Futómű tekintetében a BMW merevebb karosszériát és gyorsabb kanyarképességeket ígér, ami a szélesebb nyomtáv és a kisebb hasmagasság miatt abszolút hihető már előre is. Mindemellett pontosabb és információgazdagabb kormányzást is tartalmaz az újdonságok sora.
Az M50 jelenleg a legerősebb X3
Az utastérben mindeközben megkaptuk a két kijelzőből álló hajlított CurveDisplay kijelzőpárost, illetve az ehhez kapcsolódó fizikai gomboktól mentes műszerfalösszeállítást. Újdonság a gyártó 9-es verziójú operációs rendszere, valamint a vagány formákba öntött hangulatvilágítás.