Az elektromos autózás egyik nagy hátulütője a hatótávolság, pontosabban a hatótávolság a töltési idő tükrében. Rengeteg gyártó és beszállító próbál így vagy úgy javítani ezen, legyen szó új akkukról vagy hatékonyságot növelő megoldásokról. Ezúttal a ZF jelentkezett egy ilyennel, amely a fűtés viszonylag nagy energiaigényének csökkentésével érne el javulást.
A ZF szerint egészen pontosan akár 15 százalékkal is javulhat a hatótáv a téli időszakban az új fűthető biztonsági övüknek köszönhetően, amely jóval közvetlenebb megoldást kínál a komfortos hőérzetre, mint a levegő fűtése. A fűthető biztonsági öv az ülésfűtéssel és a kormányfűtéssel kiegészítve már elég lehet ahhoz, hogy a komfortérzet meglegyen, miközben nem kell energiát pazarolni a teljes utastér légterének felmelegítésére.
Nem igényel komoly módosítást az új megoldás
Ez a megoldás egyébként 70 Watt teljesítményt igényel, és akár 40 Celsius fokra is fel tudja melegíteni az övet. A másik nagy előnye a ZF újdonságának, hogy bármilyen autóba integrálható, és nem igényel komolyabb átalakítást a biztonsági övek szerkezetét illetően – és persze a biztonság szintje is változatlan marad.
Akár 40 Celsius fokra is felemelegedhet a biztonsági öv
Azt azért érdemes megemlíteni, hogy a ZF nem az első, aki előállt ezzel az ötlettel, ugyanis a Ford már 2018 végén levédetett egy fűthető biztonsági öv megoldást, és a következő évben a Mercedes-Benz egyik tanulmányautójában is feltűnt ez a fajta fűtés. Az kétségtelen, hogy az elektromos autózás elterjedésével minden fontos lehet, amivel energiát tudnak megtakarítani a gyártók, de az azért kérdéses, hogy mikor láthatjuk majd viszont szériában ezt a megoldást – afelől persze nincsenek kétségeink, hogy először a kőkemény luxusautókban jelenik majd meg, már ha megjelenik egyáltalán.