Végy egy adag mattfényű ezüst festéket, és alulról fújd rá az autóra – szólhatott az utasítás a Fiat központjában. Az egyszerűsített formában bemutatott fejlesztési folyamat végeredménye a Fiat Tipo Cross változata – vagyis az olaszok is új vásárlókat remélnek a terepesített küllemű kompakt autótól.
Érdekes módon nem a kombi, hanem az ötajtós modell szolgált az új kivitel alapjául. A masszív külsőt műanyag burkolatok és a futómű mintegy 4 centiméteres emelése alapozza meg. Friss fejlesztésű alapmotort kap a Tipo Cross: az egynégyes szívó helyett egy háromhengeres, egyliteres turbós erőforrást építenek be az autóba. A motor teljesítménye 100 lóerő, maximális nyomatéka 190 Nm.
A nagy újdonság a Cross verzió (középen), de felfrissítették a teljes szériát
A Fiat még nem engedi el a dízelek kezét sem. Az 1,6 literes Multijet továbbfejlesztésével plusz 10, vagyis összesen 130 lóerő áll a sofőr rendelkezésére. A kifejezetten takarékos autózás lehetőségét keresőket leginkább a továbbra is kapható 95 lóerős variáns hozhatja lázba.
Nem csupán a Cross változat érkezését jelentette be a Fiat, hanem a Tipo frissítését is. A ráncfelvarrás részeként megváltozott a hűtőrács és a márkajelzés, továbbá LED-fényszórók kerülnek a jármű elejére. Módosítottak a lökhárítókon, illetve a korábbinál több krómot használnak fel az összeszereléskor. LED-es technológiájúra cserélték a hátsó lámpatesteket is, az újrarajzolt keréktárcsák továbbra is 16 vagy 17 hüvelykes méretben választhatók a Tipóhoz.
Belül is visszafogottak a változások
Új a vezető előtti (7 colos) digitális műszercsoport, a kormánykerék és a váltógomb is. A középső kijelző 10,25 hüvelykes átmérőjű, alatta pedig a UConnect 5 információs rendszer fut. A Tipo továbbra is érdekes szereplője az egyre inkább háttérbe szoruló hagyományos kategóriának, a frissítéssel és az új verzió bevezetésével talán sikerül valóra váltani az eladási terveket.

