Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Nagy a nyüzsgés az Audi háza táján, ugyanis érkezik az Audi TT és az A3 frissített verziója, de emellett a Q7 műszaki tartalmának modernizálásával is foglalkozik a gyártó. És hogy milyenek lesznek az újdonságok?

Kicsit kívül, kicsit belül - galériaErősebbek és takarékosabbak – ahogy azt már megszokhattuk. Ami a TT-t illeti, néhány külső módosításra számíthatunk, így többek között LED-es nappali fényt és még hangsúlyosabb orrot, illetve kerékjárati ívet kapunk, miközben az autók hossza is két centimétert növekszik (de a karosszéria egyéb részén nem várható nagyobb mértékű módosítás). Négy új színárnyalat is lesz, egy kék és egy vörös fényezés mellett két szürkét is újdonságként köszönthetünk. Belül egyedül az alumínium még széleskörűbb használata hoz változást, illetve a három opcionális bőrszín: nugátbarna, vörös és titánszürke.
 
A motorok terén sem most váltják meg a világot az ingolstadtiak. A legnagyobb változás, hogy az eddig 200 lóerős kétliteres turbómotor helyett már a Golf GTI-ből ismerős 211 lóerős áll a teljesítményskála harmadik fokán, amely egyúttal a 3,2 literes V6-ost is helyettesíti. A modellfrissítés következtében tehát – a TT-RS kivételével – kizárólag négyhengeres turbómotorokat találunk a TT motorháztetője alatt, ám ez papíron nem jelent kompromisszumot.
 
 
A 11 lóerővel felhizlalt turbómotor egyik különlegessége, hogy nyomatéka az elődjénél jóval kövérebb: 350 Nm, amely ráadásul 1600-as fordulattól 4200-ig állandóan rendelkezésre áll. Kézi váltóval 6,1 másodperces 0-100-as sprintre és 245 km/h-s végsebességre számíthatunk, az opcionális S-tronic dupla kuplungos váltóművel és összkerékhajtással ugyanezen művelet a ménes mennyiségének türkében optimistának ható 5,6 másodpercbe telik. A fogyasztás ugyanilyen impozáns, az ingolstadtiak adata szerint ugyanis csupán 6,6 litert vesz megához a 211 lóerős TT száz kilométeren, miközben 154 g/km-es széndioxid-kibocsátással rendelkezik.
 
A többi motort nem érinti változás, ám a TT-RS kínálata ősszel egy új fejlesztésű, hétsebességes, dupla kuplungos automatával bővül, amellyel kéziváltós társához képest két tizedmásodperccel gyorsabban – 4,4 másodperc alatt – éri el a kupé és roadster változatban kapható sportautó a 100 km/h-s sebességet.
 
 
Ezzel azonban nincs vége az újdonságdömpingnek, ugyanis egy évvel a frissített verzió bemutatása után ezúttal új motorokat és váltót kap az Audi Q7. Az előbbiek közül az egyik a háromliteres V6-os TFSI, amelyet rögtön két verzióban is kínál a gyártó. A gyengébb – és egyben a 3,6-os motort váltó új benzines belépőmodell – 272 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, 7,9 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsítva a Q7 hatalmas testét. A modell végsebessége 222 km/h, amelyet az opcionális légrugózás 225 km/h-ra növel (a csökkenthető hasmagasság révén jobb légellenállási együtthatót produkál).
 
Az erősebb motor a 4,2 literes V8-ast helyettesíti, és ahogy az S4-ben már megismerhettük, 333 lóerőt és 440 Nm nyomatékot teljesít – utóbbit 2900 és 5300 között folyamatosan. Ezzel – ha úgy akarjuk – már csupán 6,9 másodpercet rabol el életünkből az álló helyzetből 100 km/h-ra történő gyorsítás, melynek 243 (ill. légrugózással 245) km/h-nál szab gátat a légellenállás. Mindkét kompresszoros V6 átlagfogyasztása 10,7 liter, vagyis 12 és 16 százalékkal kevesebb, mint a korábbi motorvariációké.
 
 
A dízelfronton is van megújulás: a Q7 megkapja a háromliteres V6-os új generációját, amely 20 kilogrammal könnyebb, mint a kifutó (198 kg-os) motor. A 240 lóerős teljesítmény és az 1750 és 2500 között leadott 550 Nm nyomaték segítségével szintén 7,9 másodpercig tart a 0-100-as gyorsulás, a végsebesség viszont „csak” 215 km/h. A fejlesztés hatására az átlagfogyasztás (1,7 literes csökkenéssel) 7,4 literben megállhat.
 
A motor kapható lesz a Clean Diesel verzióban, vagyis DeNox katalizátorral ellátott kipufogórendszerrel, amellyel már könnyűszerrel teljesíti az Euro VI-os előírásokat. A teljesítmény-, és nyomatékadatok nem változnak, viszont az 550 Nm csak 2000-től jön meg, melynek hatására a gyorsulás is romlik két tizedmásodperccel. Ráadásképp a fogyasztás is tekintélyes egy literrel növekszik.
 
Még mindig nincs vége, ugyanis a 4,2 literes TDI motoron is csavartak egyet a mérnökök egy 2000 báron dolgozó befecskendező rendszer beépítésével, amellyel változatlan (340 lóerős) teljesítmény mellett a maximum nyomaték 40 Nm-rel, 800-ra nőtt. A 0-100-as gyorsulás 6,4 másodperc, a végsebesség 242 km/h, a fogyasztás pedig 7 deciliterrel 9,2 l/100 km-re csökkent.
 
A módosítások mellett sokat magyaráz a nagyobb étvágytalanságból, hogy az összes motorhoz immár nyolcsebességes automataváltót kínál az Audi.
 
 
Enyhe csinosítás - képek a galériábanAkinek a Q7 túl hatalmas, az pályázhat friss A3-asra is. A ráncfelvarrás legnagyobb újdonsága az 1.2 literes turbómotor megjelenése, amely – ahogy nemrég az A3 Cabriolet esetében - eddig 1,6-os belépőmodellt váltja fel, 105 lóerejével és 175 Newtonméterével már elegendő erőt szolgáltatva az autózáshoz. Emellett a motortérben azonban szinte minden változatlan marad, a legtöbb változás inkább a külcsínt érinti.
 
Itt lesz több fekete optikai elem, krómozott részletek, új külső tükör, valamint diffúzorbetét, a háromajtós verziók pedig sötétített hátsó lámpaburát kapnak. A TT esetében újdonságként jelentkező négy fényezés itt is megjelenik, valamint néhány új alufelni is bekerül a kínálatba. Belül a váltókar formája lesz más, a sportkormány alul lapított lesz minden modellben, illetve a betéteken variált egy keveset a gyártó.