Nagy a nyüzsgés az Audi háza táján, ugyanis érkezik az Audi TT és az A3 frissített verziója, de emellett a Q7 műszaki tartalmának modernizálásával is foglalkozik a gyártó. És hogy milyenek lesznek az újdonságok?

A motorok terén sem most váltják meg a világot az ingolstadtiak. A legnagyobb változás, hogy az eddig 200 lóerős kétliteres turbómotor helyett már a Golf GTI-ből ismerős 211 lóerős áll a teljesítményskála harmadik fokán, amely egyúttal a 3,2 literes V6-ost is helyettesíti. A modellfrissítés következtében tehát – a TT-RS kivételével – kizárólag négyhengeres turbómotorokat találunk a TT motorháztetője alatt, ám ez papíron nem jelent kompromisszumot.
A 11 lóerővel felhizlalt turbómotor egyik különlegessége, hogy nyomatéka az elődjénél jóval kövérebb: 350 Nm, amely ráadásul 1600-as fordulattól 4200-ig állandóan rendelkezésre áll. Kézi váltóval 6,1 másodperces 0-100-as sprintre és 245 km/h-s végsebességre számíthatunk, az opcionális S-tronic dupla kuplungos váltóművel és összkerékhajtással ugyanezen művelet a ménes mennyiségének türkében optimistának ható 5,6 másodpercbe telik. A fogyasztás ugyanilyen impozáns, az ingolstadtiak adata szerint ugyanis csupán 6,6 litert vesz megához a 211 lóerős TT száz kilométeren, miközben 154 g/km-es széndioxid-kibocsátással rendelkezik.
A többi motort nem érinti változás, ám a TT-RS kínálata ősszel egy új fejlesztésű, hétsebességes, dupla kuplungos automatával bővül, amellyel kéziváltós társához képest két tizedmásodperccel gyorsabban – 4,4 másodperc alatt – éri el a kupé és roadster változatban kapható sportautó a 100 km/h-s sebességet.
Ezzel azonban nincs vége az újdonságdömpingnek, ugyanis egy évvel a frissített verzió bemutatása után ezúttal új motorokat és váltót kap az Audi Q7. Az előbbiek közül az egyik a háromliteres V6-os TFSI, amelyet rögtön két verzióban is kínál a gyártó. A gyengébb – és egyben a 3,6-os motort váltó új benzines belépőmodell – 272 lóerőt és 400 Nm nyomatékot teljesít, 7,9 másodperc alatt 100 km/h-ra gyorsítva a Q7 hatalmas testét. A modell végsebessége 222 km/h, amelyet az opcionális légrugózás 225 km/h-ra növel (a csökkenthető hasmagasság révén jobb légellenállási együtthatót produkál).
Az erősebb motor a 4,2 literes V8-ast helyettesíti, és ahogy az S4-ben már megismerhettük, 333 lóerőt és 440 Nm nyomatékot teljesít – utóbbit 2900 és 5300 között folyamatosan. Ezzel – ha úgy akarjuk – már csupán 6,9 másodpercet rabol el életünkből az álló helyzetből 100 km/h-ra történő gyorsítás, melynek 243 (ill. légrugózással 245) km/h-nál szab gátat a légellenállás. Mindkét kompresszoros V6 átlagfogyasztása 10,7 liter, vagyis 12 és 16 százalékkal kevesebb, mint a korábbi motorvariációké.
A dízelfronton is van megújulás: a Q7 megkapja a háromliteres V6-os új generációját, amely 20 kilogrammal könnyebb, mint a kifutó (198 kg-os) motor. A 240 lóerős teljesítmény és az 1750 és 2500 között leadott 550 Nm nyomaték segítségével szintén 7,9 másodpercig tart a 0-100-as gyorsulás, a végsebesség viszont „csak” 215 km/h. A fejlesztés hatására az átlagfogyasztás (1,7 literes csökkenéssel) 7,4 literben megállhat.
A motor kapható lesz a Clean Diesel verzióban, vagyis DeNox katalizátorral ellátott kipufogórendszerrel, amellyel már könnyűszerrel teljesíti az Euro VI-os előírásokat. A teljesítmény-, és nyomatékadatok nem változnak, viszont az 550 Nm csak 2000-től jön meg, melynek hatására a gyorsulás is romlik két tizedmásodperccel. Ráadásképp a fogyasztás is tekintélyes egy literrel növekszik.
Még mindig nincs vége, ugyanis a 4,2 literes TDI motoron is csavartak egyet a mérnökök egy 2000 báron dolgozó befecskendező rendszer beépítésével, amellyel változatlan (340 lóerős) teljesítmény mellett a maximum nyomaték 40 Nm-rel, 800-ra nőtt. A 0-100-as gyorsulás 6,4 másodperc, a végsebesség 242 km/h, a fogyasztás pedig 7 deciliterrel 9,2 l/100 km-re csökkent.
A módosítások mellett sokat magyaráz a nagyobb étvágytalanságból, hogy az összes motorhoz immár nyolcsebességes automataváltót kínál az Audi.

Itt lesz több fekete optikai elem, krómozott részletek, új külső tükör, valamint diffúzorbetét, a háromajtós verziók pedig sötétített hátsó lámpaburát kapnak. A TT esetében újdonságként jelentkező négy fényezés itt is megjelenik, valamint néhány új alufelni is bekerül a kínálatba. Belül a váltókar formája lesz más, a sportkormány alul lapított lesz minden modellben, illetve a betéteken variált egy keveset a gyártó.