Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Habár a Land Rover nem tartozik a nagyobb gyártók közé, könnyen lehet, hogy a nemsokára kezdődő Frankfurti Autószalon egyik sztárjává válik, ugyanis ott kerül bemutatásra a legendás, több évtizedet átvészelő Defender utódja, amely futurisztikus formájában azért hordoz valamennyit nagy elődje hagyományaiból.

A DC100-ra egyébként büszke az angol gyártó, de egyben nagy feladat is volt a Defender újjáélesztése: „Az ikonná vált Defender újragondolása az egyik legnehezebb kihívás az autózás világában, ez egy olyan autó, ami világszerte vonzza az embereket. Bár a DC100 még nem gyártáskész verzió, de egy négy éves periódus kezdetét jelzi, amelynek során végleg megalkotjuk a 21. század Defenderét”.

John Edwards, a Land Rover globális márkaigazgatója úgy véli, az SUV-k piacán három területet lehet képviselni: az egyik a szabadidő, a másik a luxus, míg a harmadik a haszonjárművek kategóriája. A luxust természetesen a Range Rover testesíti meg, amely szegmensben összesen évi kétmillió jármű találhat gazdára világszerte 2017-re. A szabadidő eltöltését a Freelander ölelésében ajánlja a Land Rover, ezen kategóriában öt év múlva mintegy nyolcmillió SUV kelhet el, míg a munkásabb feladatok a Defenderre hárulnak, amelynek kategóriája 3,3 milliós évi darabszámot érhet el a jelzett időpontra.

2010. nem volt épp a legörvendetesebb a típus szempontjából, ugyanis mindössze 18.500 Defendert vásároltak, amivel gyakorlatilag messze a Mitsubishi és Toyota igavonói mögé esett vissza a Land Rover. Ennek oka az afrikai és ausztrál piacok elvesztése, ahol a Land Cruiser olyan népszerűségnek örvend, hogy szinte lehetetlen letaszítani a trónról.

Kulcsfontosságú lehet a helyes platform megválasztása, azonban erről a britek még nem árultak el semmit. A két lehetséges út közül az egyik a jelenleg a Discovery, illtve a Range Rover Sport lemezei alatt levő nehéz, de strapabíró alap (T5) áttervezése. Ez olcsó és ésszerű megoldás volna, de a célszerűséget és a variálhatóságot nélkülözi. A másik opció egy teljesen új platform megtervezése, amely a strapabíróság mellett többféle tengelytávnak és felépítménynek is szolgálatába állhat, ennek köszönhetően pedig megmaradhatna a Defender sokrétűsége – bár ez nyilván jóval borsosabb fejlesztési költségek ellenében kivitelezhető.

Mivel a Jaguar és a Land Rover összesen három gyárban termel és a fejlesztéseket úgy irányítják, hogy három különböző típusú platform készüljön a három gyárban, egy újabb alap összekuszálhatja a terveket és újabb gyártási kapacitások bevonására késztetné a Land Rovert, ami szintén alapos pénzügyi megfontolást igényel. Emellett viszont tengerentúli gyártósorokkal is rendelkezik a Land Rover Kínában, Brazíliában és Oroszországban, így nem lehet kizárni azt sem, hogy az új alapra épülő Defendert ezen helyek valamelyikén készítik majd. A Frankfurti Autószalonon – ahonnan természetesen szokásunkhoz híven élőben közvetítünk – minden bizonnyal több és biztosabb információ áll majd rendelkezésünkre, amit mihamarabb továbbítunk kedves Olvasóink irányába is.