A Polestar nagyot durrantott, amikor 2017 októberében bemutatta az egyszerűen csak 1-es típusjelet kapó legelső modelljét, amely konnektoros hibrid hajtásláncával méregdrága és villámgyors lett – habár azóta sem ért el a vásárlókhoz. Most azonban bemutatkozott az autóipart megújítani kívánó márka második négykerekűje is, ami – mindenki nagy meglepetésére – a 2-es kódot viseli, és rengeteg innovatív megoldása mellett jóval elérhetőbb áron és tisztán elektromos hajtáslánccal kínálja magát.
A Polestar természetesen továbbra is szoros kapcsolatban van a Volvóval, de ezúttal már látszik, hogy szabadabb kezet kaptak a márka tervezői, és ennek megfelelően – habár az alapformák a Volvo 40.2 tanulmányáról származnak – néhány egyedibb elem is feltűnik, mint a kissé átrajzolt hűtőrács vagy éppen az autó hátuljának teljes szélességében végighúzódó fényszórók. A Thor kalapácsát mintázó, adaptív LED-es első fénytestek és úgy egyébként a szögletes alapformák bőven felismerhetővé teszik a rokonságot.
A svédek kifejezetten büszkék az olyan megoldásaikra, mint például a keret nélküli külső tükrök, amik így jóval kisebb házba kerültek, ezzel javítva az aerodinamikán és a megjelenésen is – ezek állítása egyébként úgy történik, hogy az egész tükörház mozog, nem csak a benne lévő tükör. Az utastérben is felismerhető a rokonság a Volvókkal, de ezúttal már új formai megoldásokkal is találkozhatunk, mint például a lebegő hatású, a világon elsőként nem csak Androidra épülő, hanem konkrétan Android rendszert futtató multimédiás rendszer képernyője vagy éppen a középső konzol vonalai.
A Volvo 40.2 tanulmányra hajaznak az alapformák - galéria
A Polestar nagyon büszke az új rendszerre, ami az okostelefonokon is használt operációs rendszer szinte minden előnyét kihasználja, így a megszokott alkalmazásaink és a nagyon fejlett hangutasítások is elérhetők. A műszerfal helyére is egy digitális kijelző került, ami a Volvók kissé rugalmatlan megoldásával szemben teljesen személyre szabható. A Polestar olyan megoldásokkal próbálja megreformálni az autóipart, mint a szó szerint kulcs nélküli rendszer, amiben az okostelefonunk a nyitás és indítás záloga, méghozzá bluetooth-os megoldáson keresztül – négy jeladó is került az autóba, így nagyon pontos és biztonságos a rendszer, ami csak akkor engedi nyitni az ajtókat, 1,5 méteren belül vagyunk.
Ez azonban még semmi, ugyanis start gomb sincs: az ülésbe helyezett érzékelők azonnal menetkész állapotba hozzák az autót, ha mobiltelefonunk velünk van, így gombnyomás nélkül rögtön a váltókarhoz nyúlhatunk és már indulhatunk is. Mindezek mellett természetesen a legmodernebb, félig önvezető biztonsági és asszisztensrendszerek is rendelkezésre állnak az egyébként kompakt négyajtós méreteket öltő, de belül igazán tágasnak ígért négykerekűben. A Polestar egy új anyagot is kifejlesztett, ami jóval strapabíróbb és könnyebb a bőrnél, így az egész autó esetében csak ezzel 8 kilogrammot tudtak spórolni.
Belül is egyedibb lett - galéria
A hajtásról természetesen elektromotorok gondoskodnak, méghozzá szám szerint kettő – az egyik az első, a másik a hátsó tengelyt hajtja, így összkerékhajtást is biztosítva. A teljesítmény 408 lóerő, ami mellé 660 Nm-es csúcsnyomaték társul. Ezzel a 0-100-as sprint 5 másodperc alá is befér majd, felárért pedig Performance csomag is elérhető lesz, ami a teljesítményt ugyan nem növeli, de nagyobb Brembo fékeket, 20 colos keréktárcsákat, Öhlins gátlókat és jóval dinamikusabb viselkedést szavatol majd.
A WLTP szabvány szerint körülbelül 500 kilométeres hatótávról egy 78 kWh-s akkumulátor gondoskodik, amit természetesen villámtöltővel is táplálhatunk majd – de pontos adatok ezzel kapcsolatban egyelőre nincsenek. Az alapárat szeretné 12,5 millió körül tartani a Polestar, ami itthoni adókkal számolva 13 millió fölé kúszna, de ha egyáltalán elérhető lesz valaha nálunk is az autó, akkor is biztosak vagyunk benne, hogy ennél jóval borsosabb áron – az első egy évben egyébként is csak a Launch Edition lesz kapható, ami külföldön is több mint 19 millió forint lesz majd. Ez azonban még mindig elérhető ár egy ízig-vérig prémium, tisztán elektromos autóért, ami ilyen teljesítményt nyújt – persze azért várjuk meg az első teszteket.