Pure ETCR néven idén a ralikrosszra hasonlító, de épített pályákon zajló elektromos túraautó-bajnokság indul. Több márka is jelezte már részvételét, a Hyundai autóját Daytonában ki is próbálták.

A túraautózás is elindul a fenntarthatóság felé vezető úton, miután a túraautó-világkupa (WTCR) szervezője bejelentette, hogy 2021-től bioüzemanyagot használnak, és nyáron Pure ETCR néven elektromos versenysorozat is indul, formabontó lebonyolítási rendszerrel.

Az autókba egységes, 500 kW-os (kb. 680 lóerős) villanymotorokat szerelnek. Eddig a Cupra, a Hyundai, az Alfa Romeo (Romeo Ferraris) és az MG jelezte érdeklődését a sorozat iránt, amit a tervek szerint idén öt helyszínen rendeznek meg épített versenypályákon.

Noha a versenyzők aszfalton autózhatnak majd, a lebonyolítási rendszer a ralikrosszt idézi: nem a hagyományos módon rajtoltatják majd el a küzdő feleket, hanem rövid futamokon, kieséses rendszerben mérik össze a versenyzőket, mielőtt egy végső „csatában” győztest hirdetnek az adott helyszínen.

A sorozat az előzetes versenynaptár szerint 2021. június 18-20. között rajtol Vallelungában, majd a belgiumi Zolder, a spanyolországi Motorland Aragón, a dániai Koppenhágában zajló veteránautós fesztivál, végül a dél-koreai Inje Speedum következik.

Az Egyesült Államokban egyelőre nincs döntés a terjeszkedésről, de a Daytonai 24 órás verseny apropóján a Hyundai pályára küldött egy Veloster N ETCR-t, amit kifejezetten az újszerű versenyzési formához fejlesztettek ki. A márka tesztpilótája, Augusto Farfus lelkesen nyilatkozott az autóról.

„Különleges élmény volt, hogy a világ egyik leghíresebb pályáján vezethettem a Veloster N ETCR-t. Az autó nagyon gyors volt az oválon, pedig nem is arra tervezték, hogy döntött kanyarban versenyezzen, hanem rövid és feszült futamokra szánták. Most viszont kiderült, hogy egy ETCR-autó ilyen pályán is jól teljesít” – nyilatkozta a korábban a DTM-ben és a WTCR-ben is szereplő pilóta.

A sorozat jogtulajdonosa, a WSC elnöke, Marcello Lotti kiemelte, a világjárvány közepette nem volt könnyű megszervezni a demóköröket, de „mindenképpen megérte, mert az volt a célunk, hogy megmutassuk a termékünket és már ez a néhány kör is nagy érdeklődést keltett a paddockban.”

A 2021-es Pure ETCR előzetes versenynaptára:

Dátum

Pálya

Ország

2021. június 18-20.

Autodromo Vallelunga

Olaszország

2021. július 2-4.

Circuit Zolder

Belgium

2021. július 9-11.

Motorland Aragón

Spanyolország

2021. augusztus 6-8.

Copenhagen Historic Grand Prix

Dánia

2021. október 15-17.

Inje Speedium

Dél-Korea