Pure ETCR néven idén a ralikrosszra hasonlító, de épített pályákon zajló elektromos túraautó-bajnokság indul. Több márka is jelezte már részvételét, a Hyundai autóját Daytonában ki is próbálták.
A túraautózás is elindul a fenntarthatóság felé vezető úton, miután a túraautó-világkupa (WTCR) szervezője bejelentette, hogy 2021-től bioüzemanyagot használnak, és nyáron Pure ETCR néven elektromos versenysorozat is indul, formabontó lebonyolítási rendszerrel.
Az autókba egységes, 500 kW-os (kb. 680 lóerős) villanymotorokat szerelnek. Eddig a Cupra, a Hyundai, az Alfa Romeo (Romeo Ferraris) és az MG jelezte érdeklődését a sorozat iránt, amit a tervek szerint idén öt helyszínen rendeznek meg épített versenypályákon.
Noha a versenyzők aszfalton autózhatnak majd, a lebonyolítási rendszer a ralikrosszt idézi: nem a hagyományos módon rajtoltatják majd el a küzdő feleket, hanem rövid futamokon, kieséses rendszerben mérik össze a versenyzőket, mielőtt egy végső „csatában” győztest hirdetnek az adott helyszínen.
A sorozat az előzetes versenynaptár szerint 2021. június 18-20. között rajtol Vallelungában, majd a belgiumi Zolder, a spanyolországi Motorland Aragón, a dániai Koppenhágában zajló veteránautós fesztivál, végül a dél-koreai Inje Speedum következik.
Az Egyesült Államokban egyelőre nincs döntés a terjeszkedésről, de a Daytonai 24 órás verseny apropóján a Hyundai pályára küldött egy Veloster N ETCR-t, amit kifejezetten az újszerű versenyzési formához fejlesztettek ki. A márka tesztpilótája, Augusto Farfus lelkesen nyilatkozott az autóról.
„Különleges élmény volt, hogy a világ egyik leghíresebb pályáján vezethettem a Veloster N ETCR-t. Az autó nagyon gyors volt az oválon, pedig nem is arra tervezték, hogy döntött kanyarban versenyezzen, hanem rövid és feszült futamokra szánták. Most viszont kiderült, hogy egy ETCR-autó ilyen pályán is jól teljesít” – nyilatkozta a korábban a DTM-ben és a WTCR-ben is szereplő pilóta.
A sorozat jogtulajdonosa, a WSC elnöke, Marcello Lotti kiemelte, a világjárvány közepette nem volt könnyű megszervezni a demóköröket, de „mindenképpen megérte, mert az volt a célunk, hogy megmutassuk a termékünket és már ez a néhány kör is nagy érdeklődést keltett a paddockban.”
A 2021-es Pure ETCR előzetes versenynaptára:
Dátum | Pálya | Ország |
2021. június 18-20. | Autodromo Vallelunga | Olaszország |
2021. július 2-4. | Circuit Zolder | Belgium |
2021. július 9-11. | Motorland Aragón | Spanyolország |
2021. augusztus 6-8. | Copenhagen Historic Grand Prix | Dánia |
2021. október 15-17. | Inje Speedium | Dél-Korea |