Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Természetesen az idei év sem zajlik le a híres, s immár több mint 40 éves európai Év Autója választás (Car of the Year) nélkül: a 23 ország 59 tagú zsűrije (kishazánkat Gajdán Miklós és Surányi Péter képviseli) jelenleg is azon dolgozik, hogy a 35 benevezett autó közül kiválassza 2012 legígéretesebb újdonságát.

A Citroen DS5 szerintünk is megérdemelten került be a legjobbak közé - főleg hibrid hajtással

Bár évről-évre sokan megkérdőjelezik az Év Autója választás szakmaiságát, s igazából mi is furának tartjuk, hogy kategorizálás nélkül választanak ki a szakemberek egyetlen autót – ezért is alkottuk meg saját rendszerünket -, ám a díj nívószintje megkérdőjelezhetetlen, és sokszor lényegesen befolyásolja az eladásokat is, vagyis a gyártók vélhetően már most izzadva reménykednek, hogy a március másodikán esedékes eredményhirdetésen az ő portékájukat nevezik meg az illetékesek.

Szerintünk nem lehet egy kalap alá venni az összes újdonságot - ezért mi egy saját rendszer alkottunk

A 35 modellből ugyanakkor már kiválasztásra került a hét döntős (sorrend nélkül), úgyhogy immár biztossá vált, hogy a következő hét típus közül kerül ki a nyertes: Citroen DS5, Fiat Panda, Ford Focus, Opel Ampera/Chevrolet Volt páros, Range Rover Evoque, Toyota Yaris és Volkswagen Up!

Hiába nem olcsó mulatság, a Range Rover Evoque nagy esélyes - zseniális koncepció, ügyes megvalósítás

A teljesség igényére való törekvés érdekében felsorolnánk a teljes mezőnyt : Audi A6, Audi Q3, BMW 1-es, BMW 6-os, Chevrolet Aveo, Chevrolet Orlando, Citroën DS4, Citroën DS5, Fiat Panda, Ford Focus, Honda Civic, Hyundai i40, Hyundai Veloster, Kia Picanto, Kia Rio, Lancia Ypsilon, Lexus GS, Mazda CX-5, Mercedes-Benz B-osztály, Mercedes-Benz ML, Mercedes-Benz SLK, Opel Ampera/Chevrolet Volt, Opel Zafira Tourer, Peugeot 508, Peugeot 3008 HYbrid4, Porsche 911, Ranger Rover Evoque, Renault Kangoo Z.E., Renault Fluence Z.E., Ssangyong Korando, Toyota Verso S/Subaru Trezia, Toyota Yaris, Volkswagen Beetle, Volkswagen Jetta, Volkswagen up! - nem kérdés, szép kis lista ez.

Nem is értjük, hogy például a remek Opel Zafira Tourer hogyan eshetett ki

A zsűri hozzáértését eszünk ágában nincs megkérdőjelezni, ám nem értjük, hogy egy teljesen átlagosnak mondható Toyota Yaris miként kerülhetett be mondjuk egy remek Opel Zafira Tourer ellenében, vagy egy inkább frissítésen, mint modellváltáson átesett Panda hogyan ejthette ki például a zseniális Porsche 911-et, esetleg a Mazda CX-5-öt, hogy a többiekről ne is beszéljek.

Azért a vadonatúj Porsche 911-es is megérdemelt volna egy helyet a legjobb hét között...

Mindenesetre, kíváncsian várjuk a március másodikán esedékes eredményhirdetést, és reméljük, hogy a leendő nyertes megérdemli győzelmét.