Eljött a nagy nap: a BMW végre bemutatta a Z4 előfutárának szánt koncepciót, amely már a korábbi ízelítő képeken is elképesztően mutatósnak tűnt. A leleplezés pedig immár teljes egészében megvolt, de sajnos nem igazán lettün okosabbak, mint eddig: a hajtásláncról nem ejtettek szót a bajorok, így tulajdonképpen ugyanaz tudjuk az autóról, amit eddig is – hogy lenyűgöző formákkal rendelkezik, amiket immár jobb minőségű képeken csodálhatunk meg.
Látványos részletek - galériaA Z4 koncepció a BMW legfrissebb formanyelvét kapta meg, amit már a 8-as koncepción is láthattunk. A kisebb méretek okán azonban ügyesebben kellett bánniuk a hellyel a tervezőknek: a hatalmas „vesék” természetesen nem maradhattak el, így a fényszórót kellett kissé felhúzni, aminek köszönhetően a BMW jellegzetes, kettős LED-es nappali menetfénye egy kissé újraértelmezve, egymás fölé került az igencsak agresszívnak tűnő első fényszóróba.
A hatalmas keréktárcsák, a motorháztető izmos domborításai és az első kerekek mögötti hűtőnyílás felső éléből induló, meredeken emelkedő árnyéktörő vonal igazán sportossá teszi az összképet – a tanulmány tekintete már-már fenyegető, de természetesen jó értelemben. Az utasok mögött megfigyelhető „púpok” is igencsak jól mutatnak, a pontot pedig az élesre húzott hátsó teszi fel az i-re. A vékony, LED-es fényszórók, a méretes kipufogók, a hangsúlyos légterelő és a karbon diffúzor is külön-külön megérnek egy imát, de együtt még látványosabbak. Az autót egyelőre nem láthattuk felhúzott tetővel, de nagyon kíváncsiak vagyunk rá, hogy úgy hogy mutat.
Belül igazi BMW - galériaAz utastér formái hozzák az összetéveszthetetlen BMW stílust, de természetesen jó pár koncepciós megoldással találkozhatunk – annak ellenére is, hogy nem rugaszkodtak el túlságosan a valóságtól a tervezők. A leglátványosabb tanulmányautós elemek talán az eltérő színben érkező sportülések, melyek látványos kontrasztot varázsolnak az utastérbe. A műszerfal természetesen digitális, de még a kormány aljára is került egy kis kijelző, és a head-up megjelenítő sem maradhatott el.
Sajnos a Z4 egyelőre csak koncepció, és csak reménykedni tudunk benne, hogy a gyáriak igyekeznek majd minél többet megőrizni a látványos formákból a jövőre induló sorozatgyártásra is, ugyanakkor biztosak lehetünk benne, hogy a bemutatóig sokat szelídül még a megjelenés. A Z4 egyébként négy- és hathengeres erőforrásokkal lesz szerelve, és M Performance verzió biztosan lesz belőle, de az sem kizárt, hogy vérbeli M-es kivitel is készül majd. A koncepció hajtásláncával kapcsolatban tehát a bemutató után sem lettünk okosabbak, noha azt már tudjuk, hogy milyen egységekkel kerül majd sorozatgyártásba az autó, így talán nem is fontos, hogy a tanulmányban milyen szerkezet működik.


