A Powerflex nevű cég alapvetően futóműalkatrészekben utazik, autós berkekben elsősorban a poliuretán szilentblokkjairól híres. Most egy egészen más jellegű projekttel hívták fel magukra a figyelmet. Hiánypótló konstrukcióval, egy V8-as Minivel érkeztek meg Goodwoodba.
Az egyszerűen csak Vininek hívott jószág jogilag tiszta, vagyis rendszámmal közlekedhet a forgalomban. A karosszéria az R56-os Mini Cooper S-re épül, a hétsebességes duplakuplungos váltó azonban valójában a Subaru Impreza STi módosított padlólemezén pihen.
Érezzük, hogy ezúttal nem egy sima Minit látunk, de első ránézésre annyira nem is durva a helyzet
Már amikor éppen nem gyötri a BMW M3-ból kölcsönzött 420 lóerős V8-as ereje. A rövid tengelytáv és a mindössze 1300 kg-os saját tömeg ismeretében meglehetősen komoly erőhatások lépnek fel az autó különböző pontjain. A komoly igénybevételnek kitett gumiabroncsokat a Toyo szállítja; a szakemberek választása a Proxes R888R-re esett.
A négy éve készülő autó a Powerflex szakterületét is méltó módon képviseli: a cég saját fejlesztésű futóműelemei kerülnek az egyedi MacPherson felfüggesztésbe is, amivel az autó (saját számításaik szerint) versenypályán és közúton egyaránt kifogástalan viselkedésű lesz.
Ebben az állapotában könnyed munkénak tűnik, pedig négy éve építik az autót
Az igazán komoly teszteknek mostanában futnak neki, remélhetőleg élesben is bizonyítja kezességét a Vini, máskülönben – bukócsövezés ide vagy oda – akad majd néhány nehéz pillanata a mindenkori tesztpilótának.