Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A Lexus üzenete egyértelmű. Közelgő modelljeivel olyan márkákat kíván megszorongatni eladási számaikat és piaci részesedésüket tekintve, mint például a BMW vagy a Mercedes. Nem véletlen ugyanis, hogy a japán gyártó F divíziója az IS-F és az LFA megálmodása után új feladatot kapott. Mostani küldetésük, hogy a GS-F személyében méltó ellenfelet állítsanak a bajorok M5-ösének. A gyártó célja az új SC-vel pedig nem más, minthogy a stuttgartiak SL szériájának olyan konkurenciát jelentsen, mely versenyképes bárminemű összehasonlítást is alapul véve.

Egyelőre csak részinformációk állnak rendelkezésünkre a két modellel kapcsolatban, ám annyi valószínűsíthető, hogy a GS-F 2013-ban kerül piacra, motorházában pedig az LFA 560 lóerős erőforrásának jelentősen átalakított, gyengébb változata teljesít majd szolgálatot. Ez a „visszafojtás” annyit jelent, hogy az eredetileg 4,8 literes V10-es hengerűrtartalmát 200 köbcentivel lecsökkentik, és egy körülbelül 450 lóerős egységet építenek. Az ötlet lényege, hogy a motor alacsony fordulatszám-tartományban is nyomatékosan viselkedjen, ám a teljesítménycsökkentés ellenére ne változzon az a tény, hogy a GS-F a legerősebb japán legyen az utcai szedánok kategóriájában.

A vadonatúj Lexus SC várhatóan 2014 közepén, majd’ egy évvel felpaprikázott rokona után mutatkozna csak be a nagyközönségnek. A 2001 óta létező sorozat utolsó darabjainak gyártása idén júliusban véget ér, így lesz egy négy éves szünet a típus életében. A hírek szerint az új SC-t a japánok hibrid hajtáslánccal szerelik, melynek központi egységét egy elektromotorral összekapcsolt ötliteres, V8-as benzines erőforrás jelenti majd. A rendszer a hátsó kerekek felé fogja irányítani a nyomatékot.

Mielőtt a japán gyártó az imént említett két modelljét piacra dobná, előbb még lerántja a leplet többek között a jövő héten Genfben bemutatásra kerülő első, csapott hátú négykerekűjéről; azonban a CT200h elnevezésű ötajtós hibrid csak 2011-ben kerül majd a kereskedésekbe.