Elképzelhető, hogy elérkeztünk a belsőégésű motorok végjátékához. Ez persze majd csak néhány év múlva derül ki, mindenesetre jelenleg megállíthatatlannak tűnik az elektrifikáció térhódítása. Öröm az ürömben, hogy néhány gyártó gondol még a benzinvérűekre. A figyelmességen kívül a körülmények kedvező együttállására is szükség van, hiszen nem mindenki engedheti meg magának a hedonista modellek gyártásba küldését. Kedvező flotta áltag, pénzügyileg stabil lábakon álló vállalat és ki tudja még, mi kell az olyan típusok megjelenéséhez, mint például a Volkswagen Golf kombi R változata.
A VW R divíziója a mesebeli heteshez érkezik el a nyolcassal. Vagyis a nyolcadik generációs Golf R kombi lesz a hetedik a teljesítményre kihegyezett autók sorában. A legújabb teszteket már álcázás nélkül teljesítő jármű inkább a meglepetések, mintsem az öncélú magamutogatás híve. A kissé alacsonyabb hasmagasságon felül csupán az R-ekre jellemző felnik, a mögöttük kékesen derengő féknyergek és a négykéményes kipufogó jelent eltérést a sima Golf Varianthoz képest.
Négy kipufogót találunk a hátulján
A kétliteres négyhengeres benzines 320 lóerőre és 420 Nm-re képes, a hétsebességes DSG pedig mindkét tengelyre oszt az erőből. Ha csodákra nem is képes a nyomaték-vektoros hajtás – hiszen a kombi egy hangyányit lassabb lesz az ötajtós változatnál –, azért minden valószínűség szerint 5 másodpercen belüli sprintidőre jó lesz a rendszer.
A ferde hátú kompaktnál már bevált fogásokat bizonyára a puttonyosnál is elsütik. Így az első tengely 1,3 fokkal meredekebb kerékdőlést, keményebb stabilizátorokat, illetve feszesebb rugókat kap, továbbá 17 mm-rel nagyobb féktárcsák érkezésére is számíthatunk. Az első segédkeret tömegéből 3 kg-ot faragnak le, a fékrendszer könnyebb alkatrészei pedig 1,2 kg-os spórolást jelentenek a rugózatlan tömegből.
A Golf R kombi egy hagyományos karosszériás családi erőgép
Az utastér jellegzetességei látatlanban is megjósolhatók: az R részleg kezelése kék kiegészítőket, sportkormányt, valódi acél pedálokat és átdolgozott fedélzeti rendszert jelenthet. Talán nem hiába várjuk az R Performance kivitelű kombit sem. Ha eljön közénk, azt 20 km/h-val nagyobb végsebességgel és méretesebb, plusz leszorítóerőt termelő hátsó légterelővel teszi.
Az elektromos hajtás iránt elkötelezett Volkswagen konszern a kombi Golf R és a Cupra Formentor VZ5 bejelentésével egy nap alatt több örömet okozott az erős benzines autók rajongóinak, mint számos más (esetleg a villanyos technológiában a VW-hoz képest kevésbé vérmesen nyomuló) gyártó az egész idei évben. Gyors léptű családapaként nem lehet könnyű a választás a hagyományos építésű, viszonylag alacsony karosszéria és a crossoverbe szerelt, még erősebb, ráadásul öthengeres motort adó csomag között. Mindenkinek hasonlóan édes kínokat kívánunk.