A tavalyi, 2019-es Genfi Autószalonon mutatta be a Citroën az Ami One Concept tanulmányautót. A városi használatra tervezett modell most szintet lép: a végleges verzió Ami - 100% ëlectric néven lép színre és a piac legolcsóbb elektromos közlekedését teheti lehetővé.

A mopedautó több konstrukcióban kerülhet a használókhoz, az egészen rövid (perc alapú) bérlés mellett több évre szóló tartós bérletre is lehetőség nyílik. Az ügyintézés akár teljes egészében online úton bonyolítható lesz, ezzel is a megváltozott felhasználói szokásokra reagál a gyár. Az elektromos üzemű apró járműben két ember utazhat, egyes piacokon jogosítvány sem kell a vezetéséhez. Kimondott cél tehát, hogy a Citroën minél több olyan embert mobilizáljon, aki eddig a tömegközlekedést használta, vagy éppen kerékpárral utazott. A városi forgatagban a modell 240 centiméteres hosszúságával és alig 140 centis szélességével még a kevésbé gyakorlott sofőrök is könnyen elboldogulnak.

Városi környezetben érzi igazán otthon magát

Versenyképes árakat ígértek már a koncepció bemutatásakor.A mostani bejelentés szerint 90 forint alatti percdíj, illetve kétmillió forint környéki vételár ellenében lehet használni, illetve megvásárolni az Amit. A hagyományos, szalonból történő értékesítés mellett igyekeznek a potenciális ügyfelek látókörébe vinni az autókat, Franciaországban két online piactérrel is leszerződtek. Említettük, hogy akár vezetői engedély nélkül is használható az Ami. Ez a könnyítés azért lehetséges, mert a modell legfeljebb 45 km/h sebességre képes. A három órás töltési idő (nincs szükség különleges töltőkábelre) pedig egy viszonylag kicsi, 70 km-es hatótávot biztosító 5,5 kWh-s akkumulátorra vonatkozik. Az akkupakk egyébként 60 kilogramm körüli tömegű, így a jármű menetkészen sem éri el az 500 kilogrammot.

Az eleve nagy ablakfelületet kiegészíti a széria panorámatető, ezzel is világosabbá (tehát vidámabbá) téve a kabint. Az oldalablakok egyébként a legendás Kacsához hasonlóan felfelé billentve nyílnak. Az aszimmetrikusan elhelyezett ülésekben helyet foglaló utasok 14 hüvelykes felnin gördülő futómű komfortját élvezhetik. Az autó épségét pedig az Airbump-elemek segítenek megóvni. Érdemes is vigyázni a különleges karosszériára: az első látásra egyforma ajtók ugyanis nem egyformán nyílnak: az utasé a hagyományos iskolát követi, a sofőr viszont egy fordítva nyíló ajtón jut be az utastérbe. Szinte természetes, hogy a sofőrt egy műszerfalon elhelyezett mobiltelefon-dokkoló fogadja, a készülék pedig navigációként, illetve zenelejátszóként is működik.

Egyszerű anyagokból építkező, ötletes kialakítású műszerfal

Tavasztól indul az autómegosztó szolgáltatás, Párizsban járva a Free2Move logót érdemes keresnünk, ha igénybe kívánjuk venni a Citroën Ami – 100% electric szolgáltatását.