A levegő Accordja – így tekintenek alkotói a HondaJet Elite S-re. A Honda lassan két évtizedes múlttal rendelkezik a repülés terén, hiszen már 2003-ban megalkották a maguk szárnyalni képes eszközét. Ennek ellenére az amerikai repülésfelügyelet (FAA) típusbizonyítványát csak 2015-ben szerezték meg.
Az utóbbi években a két- és négykerekű járműveiről ismert gyártónak volt alkalma belekóstolni a könnyű építésű repülők (avagy a kisgépek) világába. Az üzletemberek hamar megkedvelték a HondaJet Elite-et, a japánok a kezdeti sikereket az új, S jelzésű változattal szeretnék tovább vinni.
Az új színek mellett megnőtt a gép terhelhetősége is
A kilencven kilogrammal nagyobb maximális felszállótömeg alkalmas lehet több kerozin tankolására, ami aztán nagyobb hatótávolságot biztosít; de persze lehetőség van plusz egy megtermett titkár, vagy extra poggyász reptetésére is. Új színeket (például egy arany és egy kékes árnyalatot) és biztonságot fokozó eszközöket is hozott a frissítés.
Az Advanced Steering Augmentation System (röviden ASAS) tehermentesíti a pilótát, főleg kedvezőtlen időjárási körülmények között csökkenti a hibázás lehetőségét. Egy másik funkció a hagyományos hangutasításokat szöveges üzenetváltásokkal helyettesíti.
Büszkén vöröslik a Honda felirat a szárny fölötti hajtóművön
A HondaJet egyébként egy ritka elrendezést használ. A szárny fölé épített hajtóművel számos innovációs díjat is bezsebeltek. A Honda Aircraft Company elnök-vezérigazgatója, Fujino Michimasa kiemelte a kategóriájában leghatékonyabbnak bizonyuló Elite S különleges vonásait, amivel a cég továbbra is emelkedő röppályán kíván maradni.