A Jeep vezetősége már korábban megerősítette, hogy a Grand Cherokee motorterébe bekerül majd a testvérmárka autóinak Hellcat változataiból már ismert, elképesztő teljesítményt biztosító 6,2 literes V8-as erőforrás. Az elborult SUV pedig végre bemutatkozott, és éppen olyan, amilyennek vártuk: teljességgel irracionális, miközben egyszerűen lenyűgöző. Íme, a Jeep Grand Cherokee Trackhawk.
Nem finomkodott a Jeep - galériaAzt hiszem érdemes azzal kezdeni, ami mindenkit a legjobban érdekel: az újdonság lemezei alatt található, alaposan feltöltött 6,2 literes V8-as HEMI erőforrás 717 lóerőt és 875 Nm-es csúcsnyomatékot bocsát a sofőr rendelkezésére, amivel a Grand Cherokee Trackhawk a legerősebb szériagyártású SUV lett a piacon. Az autóhoz természetesen alapáron jár a 8-fokozatú automataváltó és a hátul elektromosan vezérelt önzáró differenciálművel ellátott összkerékhajtás.
A hajtásképlet az üzemmód-beállítástól függ: automata módban 40-60, havas módban 50-50, vontatás módban 60-40 (egyébként akár 3,2 tonnát is vontathatunk az autóval), sport módban 35-65, míg versenypályás üzemmódban 30-70 arányban osztja el az erőt a rendszer az első és a hátsó tengely között. Az egyébként 2433 kilogrammos óriásnak mindössze 3,6 másodpercre van szüksége, hogy 100 km/h-s sebességre katapultáljon, míg végsebessége eléri a 290 km/h-t.
717 lóerőt teljesít a V8-as - galériaEzzel a Jeep szerint az újdonság nem csak a világ legerősebb SUV-ja, hanem a leggyorsabb is. Ez persze csak nézőpont kérdése, hiszen például a Tesla Model X P100D akár 2,8 másodperc alatt is képes letudni a 0-100-as sprintet – igaz, az elektromos óriást sokan nem az SUV-k mezőnyébe sorolják, és végsebességben is elmarad a Jeep-től.
A hatalmas erő mellé természetesen méretes fékek is dukálnak: elöl 400, hátul pedig 350 mm-es Brembo szerkezetekkel találkozhatunk, amivel a lassulás is legalább olyan vehemens, mint a gyorsulás – 100 km/h-ról körülbelül 35 méterre van szüksége ahhoz, hogy megálljon. Azt már mondanunk sem kell, hogy a futóművet és a kormányzást is az elképesztő teljesítményhez szabták a gyáriak.
Továbbra is igazi családi autó - galériaA külsőt tekintve nem próbálja rejtegetni képességeit a Trackhawk, de szükség is van a hatalmas légbeömlőkre a motor megfelelő hűtéséhez. A Grand Cherokee minden eddiginél közelebb helyezkedik el a földhöz, amivel terepjárós képességei sokat csorbulnak, de a különleges óriást valószínűleg egyébként sem sokan vinnék kemény terepre. Az agresszív lökhárítók és a 20 colos keréktárcsák mellett a motorháztető beömlői is árulkodóak lehetnek, akárcsak a kétoldali dupla kipufogó-kivezetés.
Az utastérben valamivel kevesebb az árulkodó jel, de a bordó bőrrel bevont sportüléseken lévő feliratok, a kormány alján található plakett és a karbonból készült díszbetétek hamar leleplezik a legvadabb Grand Cherokee-t. A műszerfalat is átszabták a gyáriak, míg a 8,4 colos érintőképernyőn csak a Trackhawk verziónál elérhető sportműszereket is meg tudunk jeleníteni. A luxus és a praktikum egyébként nem szenved csorbát, így az elborult teljesítménnyel rendelkező Jeep továbbra is alkalmas teljes értékű családi autónak.
A Grand Cherokee Trackhawk egyelőre csak amerikai változatban mutatkozott be, de nem kizárt, hogy később Európa számára is elérhető lesz az elképesztő teljesítménnyel rendelkező SUV, amely bizony utcahosszal utasítja maga mögé az öreg kontinensen elérhető legvadabb kategóriatársakat, mint a BMW X5 és X6 M vagy éppen a Mercedes-AMG GLE és GLE Coupé 63 – miközben jó eséllyel az árcéduláján sem szerepel majd lényegesen nagyobb összeg. Kíváncsian várjuk, hogy elhozza-e hozzánk is különleges modelljét a Jeep.