Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Kisméretű divatautót vásárolni talán semmiként sem racionális választás, s főleg nem logikus döntés, ha a hátsó üléssorról lemondva méginkább áldozunk a megjelenés oltárán. Márpedig a MINI Coupé után immáron a kultikus típus Roadster átirata is hazánk kapuit döngeti.

MINI Roadster - galériaA nyilvánossá vált árlista alapján pedig egyes esetekben még spórolhatunk is az élményekben bővelkedő nyitott tetejű változattal: a 211 lóerős John Cooper Works kiadásban a maga 8,098 millió forintos cédulájával még 80.000 forinttal olcsóbb is zárt felmenőjénél a szériában manuálisan nyitható/zárható vászontetővel ellátott roadster.

A családi kupaktanács előtt többek között ezzel az apró különbséggel is érvelhetünk a legnyersebb változat mellett, hiszen az 1,6 literes szívómotorral párosítva (5,815 M) már 115 ezer forinttal drágább a szabad levegő élvezete, ami a Cooper S (6,794 M) 184 lóerős morgása mellett 83 ezer forintra apad. A dízel modell 7,04 millió forintot kóstál.

Váltsunk perspektívát - teszt hamarosan

A MINI a személyre szabást illetően persze ezúttal is képes kielégíteni a légösszetettebb igényeket is, persze ahogy azt megszoktuk, mindennek megkérik az árát. A metálfényezés majd' 150.000 forinttal rövidíti meg a bankszámlánkat, de a kárpitozás felára az ínyencek választásával a félmilliót is felülmúlhatja, sőt, kicsit több mint 300 ezerért a műszerfal is bőrben pompázhat. A remek Recaro sportülések kis híján 700.000 forintba kerülnek, de egy középső könyöktámasz sem kevesebb 50.000-nél. Ahogy Oscar Wilde mondaná: "Ma az emberek tudják mindennek az árát, de semminek az értékét".

A pénz értékének megítélésénél persze a világon talán semmi sem viszonylagosabb, így a papíron sokszor megdöbbentő összegek mögötti élményt hamarosan egy összehasonlító tesztben taglaljuk, aminek fotózása az ítéletidő dacára is vidám hangulatban telt.