Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A 600 lóerős BMW M5 már önmagában is lenyűgöző, de ahogyan a bajorok korábban már beígérték, most meg is érkezett a még vadabb, Competition csomagos változatos is, amely még erősebb és még gyorsabb lett. Az M5 ezzel a kúrával ráadásul – ha nem is sokkal – képes volt versenytársai fölé nőni, így most kategóriájának abszolút csúcsán helyezkedik el az autó.

Látványos az új, 20 colos keréktárcsa - galériaA BMW a többi Competition modellből már ismerős stratégiát alkalmazta, így a külcsínt tekintve a az olyan sötétített elemek árulkodnak, mint például a „vesék” kerete, a visszapillantók háza, az ablakkeretek, a kipufogóvégek, a diffúzor, a kis szárnyacska vagy éppen maga a Competition felirat az M5 logó alatt. A különleges, 20 colos keréktárcsa is a csomag része, melyeken elöl 275/30 ZR20, hátul pedig 285/35 ZR20 méretű gumiabroncsok feszülnek.

Az utastérben kevés az újdonság, de az M sportcsíkokkal ellátott biztonsági övek árulkodók lehetnek, illetve a műszerfalon is az M5 Competition felirat jelenik meg minden startnál. Ha nem is az utastérben, de a lemezek alatt azért bőven van újdonság. Ilyenek például az új motorfelfüggesztések, amelyeknek köszönhetően javultak a gázreakciók és felgyorsult a teljesítmény-leadás is. Természetesen a futómű sem maradt érintetlenül.

Nem könnyű, de meg lehet különböztetni az alap M5-től

A karbon betétek nem maradhattak el - galériaAz első kerekek megnövelt dőlésszögének köszönhetően az M5 Competition első tengelyét nagysebességű kanyarvételekkor kevesebb oldalirányú erő terheli, a hátsó tengely minden korábbinál precízebb futását pedig immáron nem gumiágyazású, hanem gömbcsuklós kerékösszetartó rudak garantálják. A Competition első tengelyét új kialakítású, míg hátsó tengelyét feszesebb rugóállandóval szerelt stabilizátorokkal látták el. Az első és a hátsó tengely rugóstagjait 10 százalékkal keményebbre állították, amely feszesebb úttartást, ezáltal pedig gyorsabb és pontosabb kormányreakciókat garantál.

Mindez együttesen azt eredményezi, hogy a minden korábbinál közvetlenebb futómű-kapcsolat COMFORT üzemmódban is érzékelhető, SPORT üzemmódban a lengéscsillapítók a Zöld Pokolként ismert Nürburgringen tökéletesített beállításokra állnak át, SPORT+ üzemmódban pedig az új BMW M5 Competition versenypályára edzett, abszolút motorsportos karaktere kel életre.

A leggyorsabb lett a kategóriában - galériaA lényeg persze a motortérben van, ugyanis a 4,4 literes duplaturbós V8-as egység az eddigi 600 lóerő helyett a Competition verzióban 625 tagú ménest mozgósít, míg a 750 Nm-es csúcsnyomaték maradt. Ennek köszönhetően az eddigi 3,4 másodperces 0-100-as sprintből le tudott faragni egy tizedet az autó, így a 3,3 másodperces értéknek köszönhetően nem csak a teljesítményt, de a gyorsulást tekintve is maga mögé utasította legnagyobb ellenlábasát, a Mercedes-AMG E 63 S-t – azért kíváncsian várjuk majd az új Audi RS6-ot is.

A 0-200-as érték egyébként 3 tizedet javult, ezzel 10,8 szekundum alatt képes 200 km/h-s sebességre katapultálni magát az autó. A gyári vegyes fogyasztást 10,8 literre teszik a gyáriak. Egyébként még májusban alkalmunk lesz kipróbálni a vadonatúj M5 normál változatát, úgyhogy hamarosan érkezünk majd egy részletes beszámolóval, hogy milyen lett a bajorok vadorzója.