A DeLorean korábban több ízelítőt is megosztott velünk első újkori modelljéről, amely természetesen nagyon sokat ígért, méghozzá – nem meglepő módon – egy tisztán elektromos hajtásláncot használva. A kedvcsinálókon az egyértelmű volt, hogy az ikonikus „filmsztár” vonásainak szolgai másolásáról lesz szó, és ennek megfelelően némileg meg is leptek bennünket a gyáriak.
A DeLorean nagy tervekkel lépett elő ismét a homályból, hiszen a márka szeretne bekerülni az autóipar véráramába, mint egy exkluzív gyártó, amely minden szempontból luxus modelleket kínál. A most bemutatott Alpha5 mellett állítólag már dolgoznak egy V8-as kupén, egy tisztán elektromos szedánon és egy hidrogénhajtású SUV modellen is – mindenbe belenyalnának tehát.
A sirályszárnyak maradtak - galéria
Térjünk azonban vissza első újdonságukra, amely egyelőre nem fogja elönteni az utcákat, hiszen amellett, hogy minden bizonnyal irtózatosan drága lesz, mindössze 88 darab készül majd belőle – ez a szám persze utalás a Vissza a jövőbe filmekre, amelyekben ezt a sebességet kellett elérnie (mérföld/órában) az ikonikus DMC-12-nek, hogy képes legyen az időutazásra. Ha már az ikonikus elődnél tartunk: a hatalmas, hátsó sorba is beszállást engedő sirályszárnyas ajtókat és a sportos felépítést leszámítva sok közös nincs az újdonságban és a DMC-12-ben.
Az Italdesign tervezői nem ültek fel a retró-vonatra, de ez nem feltétlenül baj, hiszen a végeredmény így is látványos lett, habár közel sem érezzük annyira átütőnek. Az élesre húzott lámpák, a sportos, szépen meghúzott sziluett, a hatalmas keréktárcsák és a részletek azért mind-mind igen mutatósra sikerültek. Az Alpha5 egyébként 4995 mm hosszú, 2044 mm széles és 1370 mm magas, amivel a Porsche Taycan vadászmezején keresgéli bátor vásárlóit. A 0,23-as légellenállási együttható egyébként igen jónak mondható.
Modern, de nem túlzottan futurisztikus - galéria
A négyszemélyes utastérben nem meglepő módon modern, de nem éppen egyedi megoldásokkal találkozhatunk. Az egyik legmeglepőbb részlet tulajdonképpen az, hogy a műszeregység helyén lévő megjelenítő jóval nagyobb lett, mint a középkonzolra került monitor. Az azért látszik, hogy az Alpha5 kapcsán fontos szempont volt a megvalósíthatóság, hiszen nincs túlságosan elrugaszkodva a valóságtól, és látszólag a praktikumra is odafigyeltek a mérnökök.
A hajtáslánc pontos adatait nem osztották meg velünk a gyáriak, de néhány fogódzót azért nyújtottak: a 0-100-as sprintet nagyjából 3,1 másodperc alatt tudja le az autó, míg a 0-142 km/h-s művelet – ami mérföld/órában (88) kifejezve rögtön értelmet nyer a korábban már említett filmbeli utalás miatt – pedig 4,35 másodpercet vesz igénybe. A végsebesség nyilván korlátozva 250 km/h, a 100 kWh-s hatótáv pedig közel 500 kilométeres hatótávot biztosít. Ezek alapján teljesítmény terén nem lehet majd ok a panaszra – legalább 600, de akár 700-800 lóerőt is rejthetnek a lemezek.
Jövendőbeli testvérei nagyobb szériában készülhetnek majd - galéria
Először élőben augusztus 18-án lehet majd megcsodálni az autót, amelyet annak ellenére, hogy a márka székhelye az Egyesült Államokban van, Olaszországban gyártanak majd – nyilván az Italdesign közreműködése miatt is. A hajtáslánc pedig az Egyesült Királyságból érkezik. Ennél többet egyelőre nem árultak el nekünk a gyáriak, de kíváncsian várjuk, hogy a valódi fotókon hogy mutat majd az autó – és mennyire van valóban kész állapotban.