Múlt héten jelentette be a Mercedes-Benz, hogy egyes elektromos modelljeihez előfizetéses formában kínál majd extra teljesítményt. Egészen pontosan az EQE és EQS típusokról van szó – a normál és az SUV kivitelekről egyaránt –, amelyek nem is kicsi, 60-90 lóerős pluszt kaphatnak a forintban kifejezve évi közel 500 ezer forintos előfizetésért. Mi azért szkeptikusak voltunk az európai bevezetés kapcsán, és jól tettük, hogy kivárásra játszottunk, hiszen kiderült, Európában ez a szolgáltatás nem lesz elérhető.

A „chiptuning”, azaz az autó szoftverének átírásával elért teljesítménytöbblet valószínűleg senkinek nem ismeretlen, aki egy kicsit is benne van az autózás világában. Habár a gyáriak is sok esetben ugyanezt a módszert alkalmazzák, amikor két azonos, vagy szinte azonos hajtásláncot különböző teljesítményszinteken kínálnak, arra még nem volt példa, amit a Mercedes most bevezetett. Ez persze nem is csoda, hiszen a vezeték nélküli, távoli frissítések lehetősége nemrég jelent meg az autóiparban, ráadásul az elektromos modellek esetén ez könnyebben is kivitelezhető mutatvány.

A gyengébbik EQE és EQS modellekhez lesz elérhető a "chiptuning"

Egészen pontosan egyébként az EQE és az EQS normál, illetve SUV verzióihoz lesz elérhető az előfizetés. A 350-es jelölésű változatok 292-ről 354 lóerőre, a 450-esek pedig 360-ról 449 lóerőre erősödnek egy évre közel 500 ezer forintért. Mindez egyébként közel egy másodperces javulást eredményez a 0-100-as sprint esetében, így a valóságban is érezhető a befektetés.

Akárhogy is, a Mercedes-Benz bejelentette, hogy Európában ez a szolgáltatás nem lesz elérhető, így mi csak „irigyen” nézhetjük ahogy az Egyesült Államokban és Kanadában potom 500 ezerért egy évig erősebb autóban ülhetnek az EQE és EQS tulajok – reméljük érzik az iróniát. Valószínűleg nem véletlen, hogy a németek úgy döntöttek, hogy a konzervatívabb Európában egyelőre nem próbálkoznak ezzel a megoldással, de a vezeték nélküli online frissítések egyre szélesebb körű elterjedésével bizony készülni kell majd rá, hogy hamarosan megjelennek az előfizetéses extrák – ahogyan az például a BMW-nél már elérhető.