Rendszeres olvasóink számára a Morgan név biztosan nem ismeretlen, de akik valaha találkoztak már a 3 Wheeler nevű modellel, azoknak garantáltan megmaradt az angol gyártó a fejében. 2020 novemberében kellett búcsúznunk a – számunkra legalábbis mindenképpen – legendás modelltől, ám már akkor beígérték, hogy érkezik az új generáció. Erre pedig nem is kellett sokáig várnunk, ugyanis itt az alaposan megújult 3 Wheeler, amely ezentúl Super 3 néven hódít.
Noha az alapkoncepció nem sokat változott, mégis megállapíthatjuk, hogy a korábbi, 1920-as éveket idéző formákat jóval modernebb vonások váltották – de a klasszikus megjelenés természetesen maradt. A korábbi, szabadon álló iker-V motort és a veteránokat idéző keréktárcsák helyett a sugárhajtású repülők korai korszakának stíluselemei köszönnek vissza a karosszérián és a tárcsaszerű kerekeken, a hajtásról pedig egy 1,5 literes, háromhengeres Ford motor gondoskodik.
Elképesztő élményeket adhat - galéria
Az újdonság 118 lóerőt és 150 Nm-es nyomatékot ereszt rá az egyetlen hátsó kerékre, méghozzá a Mazda MX-5-ből származó ötsebességes manuális váltón keresztül. Nem túl veretes számok ezek, de ne feledjük el, hogy a Super 3 mindössze 635 kilogrammot nyom a mérlegen – igaz, egy jól megtermett utas máris 15 százalékkal megdobhatja ezt az értéket.
Mindenesetre a Morgan szerint a Super 3 nagyjából 7 másodperc alatt éri el a 100 km/h-s tempót, a végsebessége pedig közel 210 km/h. Ezeknek a számoknak azonban nincs sok jelentősége: noha egyáltalán nem rosszak ezek az adatok, sokkal fontosabb az élmény, amit az egészen különleges háromkerekű képes nyújtani. Elég csak elképzelni, hogy milyen lehet egy ilyen járművel száguldozni, és máris kirázza a hideg az autózás szerelmeseit – természetesen jó értelemben.
Egyszerre klasszikus és modern - van balkormányos verzió is
A modernebb, mégis klasszikus külcsínnél még fontosabbak a lemezek alatti változások, hiszen a korábbi csővázas szerkezet helyett egy valódi monocoque platformot kapott az autó, és a Superformed alumínium alapok strukturális merevségéhez hozzájárulnak a külső panelek is. A futómű ugyancsak vadonatúj: a mérnökök csökkentették a fordulókört, helyet biztosítottak a levegőnek, hogy eljusson az oldalsó hűtőnyílásokhoz, és csökkentették a rugózatlan tömeget is, köszönhetően a rugók és a gátlók új elhelyezésének – még az Avon által készített abroncsok is teljesen egyediek.
Belül is a vadászrepülőkből ismerős elemek köszönnek vissza: kerek, digitális órák, billenőkapcsolók és egyszerű megoldások jellemzik az autót, a „rakétaindító” start gombot pedig átmentették az elődről a gyáriak. Fontos újdonságot jelentenek az állítható pedálok, a magasságában és mélységében is állítható kormányoszlop és a lábtérfűtés, melyek mind növelik a komfortot, és ezzel együtt az élményeket is.
Vászontető ugyan nincs – egy takarófóliát azért adnak a gyáriak, hogy leparkolva le tudjuk takani az autót –, de a Morgan kifejezetten úgy tervezte meg a Super 3-t, hogy ellenálljon az időjárási viszontagságoknak. Nyilván esőben senki nem indul majd útnak, de ha út közben kapna el minket a zuhé, akkor sincs gond, ugyanis az utastér minden részlete víz- és koszálló. A vásárlók válogathatnak a vinyl, a vízálló bőr, a nyeregbőr és a képeken a piros autóban látható, igazán menő különleges szövet közül, amely víz- és UV-álló is.
A csomagokat a felemelhető csomagtérben, az ülés alatti zárható tárolóban, vagy az autó oldalán található egyedi csomagrögzítőben is tárolhatjuk. Az opciós listán pedig olyan tételek is szerepelnek, mint a pohár- és telefontartók vagy éppen a kétféle kis szélvédő, valamint természetesen a különböző grafikai elemek közül is válogathatnak a vásárlók.
Bármelyiket szívesen kipróbálnánk - galéria
Az autó alapára egyébként közel nettó 15,3 millió forint, így a magyar adózás szabályai szerint nagyjából 20 millió forintért lehetne hazavinni a Super 3-t. Ez persze hatalmas összeg, de az újdonság kétségtelenül egészen elképesztő élményeket képes nyújtani, és nem gondolnánk, hogy rosszabb lenne az ár/érték aránya, mint az 1000 lóerőt ostromló, több százmilliós szuperautóké, sőt!