Az Audi első kompakt méretű, konnektoros hibrid SUV-jét Q3 45 TFSI e-nek hívják. Illetve az ingolstadtiak valójában rögtön két versenyzővel lépnek porondra, hiszen bemutatták a lejtős tetejű Q3 Sportback 45 TFSI e kivitelt is. Mindkét típus Győrben készül.

A hibrid hajtás a konszern 1,4-literes turbós benzinesének 150 lóerejét egyesíti az állandómágneses gerjesztésű szinkron motor 115 lovas teljesítményével. A kombináció végeredményeként legfeljebb 245 LE adódik, a forgatónyomaték csúcsértéke pedig 400 Nm.

A 13 kWh-s akkupakkal tisztán elektromos üzemmódban 51 km-t tehetnek meg az autók (WLTP szerint), miközben a klasszikus 0–100-at akár 7,3 másodperc alatt is teljesíthetik. A modellek végsebessége egységesen 210 km/h, elektromos módban azonban már 140 km/h-nál vége szakad a gyorsulásnak.

Ez a szerényebb hátsó helykínálatú Q3 Sportback belső tere

A hibrid hajtás mellé hatfokozatú automata váltó jár, a járművezetők a normál hibrid üzemmód mellett tartalékolhatják az elektromos energiát (mondjuk korlátozott övezet felé haladva), és akár menet közben is tölthetik az akkumulátorokat – bár ez utóbbi művelet az eddigi tapasztalatok alapján kevésbé gazdaságos.

A két Q3 nagyrészt hasonló kialakítást és azonos felszereltséget kap, csak kisebb eltérések akadnak.

50 km benzinmotor nélkül: sokaknak bőven elég lesz

A hatótávpara nélküli elektromos autózásra vágyóknak még egy picit várniuk kell, ugyanis a testvérpárra 2021 tavaszától fogadják a megrendeléseket. Az Audi Németországban átszámítva 16,5 millió forintos kezdőáron kínálja a Q3 45 TFSI e modellt, a Sportback változat felára mintegy félmillió forintnak megfelelő euró.