Nem véletlen a címadás, ugyanis a Lotus új korszakát igazán megnyitó hatalmas, elektromos SUV neve a magyar „életre” kifejezésből jött, ami jelentését tekintve is illik az angolok elképzeléseibe, ráadásul megőrizte a márka modelljeinél szokásos „E” kezdőbetűt, és az elektromos hajtásláncra is lehet következtetni belőle. Ennél persze sokkal fontosabb lehet, hogy milyen lett maga az autó – nézzük!
Röviden: nagy és erős. 5105 milliméteres hosszával, 3019 milliméteres tengelytávjával, 1630 milliméteres magasságával és – igaz, tükrökkel együtt – 2231 milliméteres szélességével (a kamerás megoldásokkal csak 2135 milliméter) egy hatalmas négykerekűről beszélünk, amely persze dinamikus formáival próbálja némiképp véka alá rejteni méreteit. Ítéletet nem hozunk, de éles formáival, divatos, elöl kettős, hátul pedig széltében végighúzott fényszóróival, kupésan lejtő tetőívével és látványos részleteivel mindenképpen divatos lett az Eletre – az más kérdés, hogy mennyire egyedi, és mennyire juttat eszünkbe esetleg más modelleket.
Látványos, de talán kevésbé egyedi az Eletre - galéria
Az alapokat természetesen egy dedikált elektromos platform adja, aminek köszönhetően kiváló helykihasználással számolhatunk. A sportosságot látványos légterelők és rengeteg karbon fokozza, és van kamerás oldalsó visszapillantó is, de rejtett kilincsekkel is próbálták csökkenteni a légellenállást – bár ezt leginkább azzal tudták volna elérni, ha nem egy óriási SUV-ot alkottak volna meg.
Az utastérbe bepillantva is szupermodern és luxus megoldásokkal találkozhatunk, kezdve a finom anyagokkal, a hatalmas multimédiás képernyővel és a kifinomult megoldásokkal. Első ránézésre eszünkbe juthat a Tesla Model X, de a Lotus kétségtelenül jóval nagyobb hangsúlyt fektetett a luxusra és a finomságra. Mindezt gyönyörű ülésekkel és szögletes kormánnyal dobták fel még inkább, a játszadozó fényekről már nem is beszélve.
Az utastér hatalmas teret kínál elöl és hátul egyaránt, habár a hatalmas méreteket tekintve a 400 literes csomagtér eléggé csalódást keltő, habár az autó orrában is található egy 77 literes rekesz. Ami a technológiákat illeti, természetesen a maximumot nyújtja ezen a fronton is az Eletre, beleértve az önvezető rendszereket is, amelyeket két, a tetőből kiemelkedő LIDAR, azaz lézeres szenzor segít – egy elöl, egy pedig hátul.
És akkor jöjjön a hajtáslánc: az energiát egy hatalmas, 100 kWh-s akku biztosítja, amivel 600 kilométeres hatótávot ígér az autó, míg a 800 V-os rendszernek köszönhetően 350 kW-os töltés is lehetséges – ezzel 20 perc alatt 400 kilométernyi hatótávot lehet belepumpálni az autóba. Teljesítményszintből három lesz 600 és 700 lóerő között, de már a belépő 600 lovas kivitel esetében is – amit egyébként két elektromotor biztosít, ezzel összkerékhajtást is létrehozva – 3 másodperc alatti 0-100-as sprintet ígérnek az angolok.
Szürkében sem mutat rosszul - galéria
A Lotus tehát az Eletre képében vágott bele igazán az új időszámításába, amelyben újabb SUV modellek érkeznek majd, kisebb méretben. Azt fontos leszögezni, hogy az Eletre is csak 2023-ban lép majd piacra, így a beígért kisebbik SUV, négyajtós kupé és sportmodellek csak ezután érkeznek majd – természetesen az összes tisztán elektromos lesz. Tekintettel arra, hogy már hazánkban is hivatalosan megvásárolhatók a Lotus modelljei, így előbb utóbb az Eletre is megérkezik Magyarországra.