Miközben a főként európai piacot kiszolgáló autógyártók egy része nagyon nehéz időszakon megy keresztül az egyre szigorodó, elektromotor nélkül jóformán teljesíthetetlen károsanyag-kibocsátási előírások miatt, Amerika ezzel jórészt nem törődik. Erre jó példa a Ford nagyon is népszerű F-szériás pickup családja, amely új 7,3 literes V8-assal gazdagodott.

Talán mondanunk sem kell, hogy mennyire lehetetlen, hogy nálunk egy ekkora benzines szívómotor dolgozzon egy haszongépjárműben, odakint pedig meglehetősen nagy népszerűségnek fog örvendeni az alternatíva, amelyet a maximális tartósság jegyében alakítottak ki tervezői, munkára. Az egység 436 lóerőt és 644 Nm nyomatékot állít hadirendbe, amelyet a legtöbb modellben 10-fokozatú automata váltó továbbít a kapcsolható összkerékhajtás felé – kivéve az F-650 és F-750 típusokat, ahol a tartósabb 6-fokozatú automatát használják a tervezők.

A vegyes fogyasztásról nem nyilatkozott a gyártó, de képzelhetik...

A motorpalettán egyébként van egy szerényebb 6,2-es és egy 6,7-es V8-as dízelmotor is, de a legkedvezőbb verzió a 7,3-as benzines lesz, amelynek szerényebb belépő kiadása 355 lóerővel és 635 Nm nyomatékkal kínál éppen elegendő munkateljesítményt.