Különböző mértékben elektrifikált autók armadájával hintik tele a Földet (Európát mindenképp) a járműgyártók. A hibrid és elektromos autók jelentős része SUV. Ilyen környezetben bárdolatlannak, szinte vadnyugatinak tűnhet a kizárólag benzinmotorral szerelt amerikai újdonság: a Cadillac CT5-V Blackwing egy hagyományos felépítésű, 6,2-literes V8-as által hajtott csemege.

A kompresszoros erőforrás 677 lóerős teljesítményre képes, a forgatónyomaték maximuma közelíti a 900 Nm-t. A 4 másodpercen belüli sprintidő és a 300 km/h feletti végsebesség garantált. Az előző kiadáshoz képest számos ponton változtattak a technikán: titán szívószelepek, alumínium hengerfej és nagyobb kompresszor kerül a Blackwingbe.

Bő 30 centi széles hátsó abroncsok járnak a szűk 700 lóerő mellé

A visszafogottabb igényeket a Cadillac a dupla turbós 3,6-literes V6-ossal szerelt CT4-V Blackwinggel elégíti ki. A 478 lóerős csúcsteljesítményű, 600 Nm-es nyomatékú változat alig lassabb a V8-asnál akár a gyorsulási idők, akár a végsebesség tekintetében.

Tízsebességes automata váltó csakis külön kérésre kerülhet az autóba, alapból hatfokozatú (Tremec) manuális egységgel szerelik. A Cadillac szerint az automata igazán fürgén dolgozik, a versenytársak duplakuplungosainál is gyorsabb működést ígérnek - mi beérnénk a kézi váltóval, ami (nem is olyan) lassan a V8-assal együtt válik kuriózummá a kategóriában.

A kompresszoros V8-as mellett árulják dupla turbós V6-ossal is

A GM negyedik generációs Magnetic Ride Control rendszere javítja a jármű kezelhetőségét, miközben hardveres fejlesztésekről (például üreges stabilizátorokról) is beszámolhatunk. És még egy fontos részlet: akár automata, akár kézi váltós a CT5-V: kizárólag a hátsó tengelyéhez érkezik hajtás. A Michelin Pilot Sport 4S abroncsok méretezése is az erőhöz idomul: a már eleve nem keskeny 275/35 ZR19-es első köpenyeknél is vaskosabb 305/30 ZR19-esek kerülnek a hátsó kerekekre.

A ’természetesen’ kovácsolt keréktárcsák alatt akár karbon-kerámia fékrendszer is lapulhat, ami a hagyományos fékrendszer tömegéhez képest 24 kilogrammos spórolást jelent.

Visszafogottan sportos, minden bizonnyal épp elég tágas az utastér

Sportos beállítottságú pilóták is örülhetnek a C8 Corvette-ből ismerős 12 hüvelykes műszercsoport láttán. Leolvasható róla a pontos guminyomás és a sofőrre ható G-erő is. Üzemmódonként változik a megjelenített adatok köre, ráadásul a szabályozható rajtprogramot is beágyazták.

Aktuális árfolyamon átszámítva 25 millió forintba kerül a Cadillac CT5-V Blackwing alapkivitele. A narancs és kék színben is elérhető autó különlegességét egyébként néhány szénszálas karosszériaelem, illetve szintén karbonszálas utastéri kiegészítők is hangsúlyozzák. Egyelőre szintén szokatlan módon 3D-nyomtaott váltókarra markolhat majd a járművezető – az illúzióhoz első körben mindössze 1000 dolláros előrendelési díj megfizetése is elegendő.