Az új Bugatti Chiron Pur Sport első látásra méltó a nagy hagyományokkal rendelkező gyártó emblémájára. Megalkotásakor a kanyarképességek javítása volt az elsődleges célpont: 50 kilogrammos tömegcsökkentő kúrával, a leszorító erő fokozásával és a felfüggesztés további finomhangolásával kedveskednek a vezetés élvezetét közutakon is élvezni kívánó vevőknek, amihez azért a biztonság kedvéért a szokásos 1500 lóerő is rendelkezésre áll.

Az eleve lapos autó a karbonszálas elemektől még alacsonyabbnak tűnik

Széles és lapos a Pur Sport – ez eddig nem meglepő egy hiperautótól. Szélesebb légbeömlőket helyeztek a jármű elején, a patkó alakú középső nyílást szintén a minél hatékonyabb hűtés érdekében növelték meg. A jármű alsó harmadában húzódó sötét karbonszálas sáv az autót optikailag a valóságosnál is alacsonyabbnak láttatja. A kipufogó is hozzájárul az alacsonyabb tömeghez: 3D nyomtatásos technológiával, titánból készült.

A gumiabroncsok sem a hipermarketek polcairól származnak: az elöl 285/30 R20, hátul 355/25 R21-es méretű gumik francia együttműködés eredményei: a Michelinnel közösen fejlesztett egyedi Bugatti Sport Cup 2 R abroncsok különösen az oldalirányú erőkkel szemben ellenállóak, használatukkal a kanyarsebesség akár 10%-kal is növekedhet. Ebben persze a futóműnek is szerepe van, amely elöl 65, hátul pedig 33 százalékkal feszesebb beállítást kapott, valamint teljesen új lengéscsillapítással és kerékdőléssel számoltak a tervezők. Az új kerekek 16 kilogrammos fogyókúrát eredményeztek, emellett pedig a fékekben felhasznált titán és kerámia további három kilogrammal csökkenti a rugózatlan tömeget. A motor- és a váltótartó bakok feszesebb hangolásával, a futómű erőteljesebb integrálásával és a karosszéria kiegészítő rögzítésével összesen elöl 130, hátul pedig 77 százalékkal feszesebb a kapcsolat a Pur Sport egyes részegységei között, mint a hagyományos Chiron modell esetén. Vélhetően ennek hatására (is) oda a luxusautós érzet, viszont cserébe vérbeli sportautót kapunk - a Bugatti modern kori történelmében jóformán először.

Ilyen egy hiperautó belseje: funkcionális és passzentos

A végáttételt a mérnökök 15%-kal rövidebbre vették a rugalmasság fokozása érdekében. A W16-os motor 8 literes lökettérfogatából 1500 lóerő és 1600 Nm szabadulhat elő, így a 350 km/órás végsebesség is csak mérnöki döntés kérdése volt: kisebb leszorítóerővel és hosszabb áttétellel még gyorsabb lehetne az autó, de most nem ez volt a lényeg. Némi növeléssel immár 6900-as maximális fordulatszámra képes a motor, ami plusz 200 fordulat/perc. A változások hatására a hagyományos Chironhoz képest a Pur Sport változat majdnem 2 másodperccel hamarabb gyorsul 60-ról 120-as tempóra - ez eszméletlen fejlődés, amelyet az is szemléltet, hogy más rugalmassági méréseken is rendre 40 százalékkal jobban teljesít a Pur Sport.

A 2020 második félévében érkező modellért – az árfolyam függvényében nagyságrendileg – (nettó) egymilliárd forintot kell fizetni. Az árcédulát figyelembe véve a 60 darabosra tervezett széria akkora bevételt jelent majd a Bugattinak, mint egy tízezer példányban értékesített kisautó.