Sajnos mostanra egyértelműen kijelenthetjük, hogy az egyterű autók ideje lejárt, hiszen crossoverek térhódításával mostanra a legtöbb gyártó emelt hasmagasságú modellekre cserélte egyterűit. Van azonban még néhány márka, amely egyelőre kitart a praktikus, családi használatra kiváló kategória mellett, de valószínűleg ez is csak ideig óráig tart majd. Mindenesetre a Ford egyelőre még ragaszkodik az S-Maxhoz és a Galaxyhoz, és habár a két típus utódlása egyelőre még kérdéses, egy kisebb frissítéssel azért igyekeznek továbbra is bevonzani a vásárlókat.
A külcsínt tekintve túl nagy változásra ne számítsunk, de a hangsúlyosabb, valamivel nagyobb hűtőrács és az átszabott lökhárítók mindkét modell esetében segítenek felismerni a ráncfelvarrott kivitelt – hátul azonban szinte változatlanok maradtak az autók. A friss orr mellett természetesen új keréktárcsák is megjelentek, a S-Max esetében pedig az ST-Line és a Vignale kivitelek is megkapták a frissebb megjelenést.
Csak elöl szembetűnő a változás - galéria
Az utastérben a formák ugyancsak változatlanok, de az első utasok új, 18 irányban állítható AGR fotelekben élvezhetik majd az utazást – már, ha megrendelik az új extrát. A praktikum továbbra is kiemelkedő: 32 különböző ülés/csomagtér variációt lehet létrehozni a két modellben, a komfort pedig szintén kiemelt jelentőségű. Multimédia terén a legújabb SYNC3 rendszer hoz újdonságot, amelyhez már alapáron jár az Android Auto és az Apple CarPlay ismerete, illetve a FordPass Connect technológiát is megkapjuk, amelynek köszönhetően okostelefonos alkalmazásunkon keresztül is hozzáférhetünk az autóhoz.
Vezetéstámogató rendszerekből sincs hiány, és bár ezeket már eddig is kínálta a két egyterű, természetesen a frissítéssel a már továbbfejlesztett megoldások kerülnek az autókba, amelyek még kifinomultabban működnek – kezdve a félig önvezető rendszertől az alapáron járó ütközésmegelőző és vészfék asszisztensig. A lemezek alatt az amerikaiak EcoBlue névre hallgató kétliteres dízelmotorjait találjuk 150 vagy 190 lóerővel, de van egy 240 tagú ménest megmozgató változat is. A kétliteres, négyhengeres egységek közül egyedül a 150 lovast választhatjuk hatfokozatú kézi váltóval, minden más verzióhoz alapáron nyolcas automata jár – a 190 lóerős esetében pedig az alap elsőkerékhajtás helyett összkerékhajtást is rendelhetünk.
AGR ülések és friss multimédia vár minket belül - galéria
Az autók ára nem sokat változik a frissítéssel, így továbbra is igen borsos áron lehetnek a mieink a Ford egyterűi: egy 150 lóerős, kézi váltóval szerelt S-Maxért listaáron minimum 10,83, míg egy ugyanilyen Galaxyért 12,27 milliót kell fizetnünk – igaz, a Trend felszereltség kivezetésével a Titanium szinttel már alapáron igen gazdag opciós listát kapunk.