Az elektromos autózás számos újítást hozott az autóiparba, de ezek közül kétségtelenül az egyik legérdekesebb a belső tér újszerű kihasználása. A hajtáslánc kompaktabb kialakítása és mérsékeltebb kötöttségei okán lehetőség van újszerű térkialakításra, ami egyben minden eddiginél nagyobb teret enged az egyedi belsőépítészetnek. Leginkább erről szolgátat most ízelítőt a Hyundai, amely egyben a nagyméretű Ioniq 7 SUV modell érkezését vetíti előre.
A célt minden kétséget kizáróan elérte a Hyundai: bár nekünk elsőre még mindig más ugrik be a Seven név hallatán, az új Ioniq 7 kétségtelenül ismét izgalmas lesz, még akkor is, ha egyelőre csak tanulmány formájában érkezik meg a nagyjából két hét múlva kezdődő Los Angeles-i Autószalonra. Ugyanis az Ioniq 5 is egészen keveset szelídült, mire sorozatgyártásba került, így most is joggal várhatjuk, hogy az ötletek nagyrésze átkerül majd nagyszériába.
A formaterv a kisebb testvér jellegét örökli majd, azaz múltidézés lesz itt hangsúlyban, határozott élekkel és különleges LED-es fényforrásokkal. A SUV modell kiállását a szélekre tolt, függőleges nappali menetfények teszi még jelentőségteljesebbé szemből, az oldalnézetet pedig magasan futó tetővonal és határozott lejtés teszi karakteressé.
Mégis, ami belül lesz, az még érdekesebb. A retró minden eddiginél jobban átjárja majd a belteret, amely hétüléses konfigurációban is elérhető lesz. A különleges szövetkárpit természetesen fenntartható forrásból származó anyag, amelyet megújuló anyagként a fa tesz igazán minőségi összhatásúvá.
Ezek alapján kimondottan kíváncsian várjuk a tanulmányt, de még inkább a sorozatgyártású verziót, aminek premierje azonban 2023-2024 környékén várható az előzetes pletykák alapján. Egyébként az új Ioniq modelleknél ismert, erősen moduláris E-GMP platform adja majd a legnagyobb villanyos Hyundai alapját is, a lemezek alatt pedig 800 V-os architektúrára épülő, kb. 100 kWh-s akkucsomag lesz. Mindez 3-500 kilométeres hatótávot kínál majd, akár 18 perces 10-80 százalékos tölthetőséggel. Természetesen összkerékhajtással is kapható lesz a modell, 313 lóerővel, de persze később ennél is erősebb kiadásokra is számíthatunk.