Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Most hétfőn, egy New York-i sajtótájékoztató keretén belül Jim Campbell, a Chevrolet igazgatója bejelentette, hogy a tengerentúlon még az idei év végén piacra kerülő Chevrolet Volt 2011 közepén, vagy legkésőbb második felében már Európában is elérhető lesz; elsőként pedig Németországban kezdik meg az igazán érdekesnek ígérkező modell forgalmazását.

Campbell Úr a pontos árakról még nem beszélt, ám egy jó kiindulópontot jelent az a tény, hogy az Opel a technikailag szinte teljesen azonos, 2011 végén érkező Amperáját előreláthatólag 40 ezer euró körüli áron szeretné értékesíteni (ami nagyjából 10,5 millió forintnak felel meg).

A kereken 4,4 méter hosszú Chevy Volt meghajtásáról egy 150 lóerőnyi csúcsteljesítmény, és 370 Newtonméteres maximális forgatónyomaték leadására képes elektromotor gondoskodik, mely kereken 9 másodperc alatt képes nulláról 100 km/órás tempóra gyorsítani az autót, és egészen 160 km/órás sebességig bírja szuflával. A gyár szerint pusztán elektromos módban a modell hatótávolsága nagyjából 60 kilométer, ám amint vészesen lecsökken a lítium-ionos akkumulátorok töltöttsége, beindul az úgynevezett „hatótáv-nyújtó” benzinmotor, amely közvetlenül meghajtani ugyan nem képes az autót, ám az akkumulátorokat szorgosan töltögeti. Ezzel a technikával további 400 kilométerrel tolható ki a hibrid Chevrolet hatótávolsága.



A hajtásláncot úgy fejlesztették ki a General Motors mérnökei, hogy azt a későbbiekben több modellben is alkalmazhassák - többek között a Genfi Autószalonon bemutatott Opel Flextreme GT/E tanulmány is a Chevy Volt/Opel Ampera testvérpár hajtásrendszerét kapta meg.