Ha Daytona, akkor 24 órás verseny. És ahol 1440 percig tart a verseny, ott előbb-utóbb jön a dráma is. A vasárnapi futamon az Acura örülhetett, a Cadillac pedig bosszankodhatott, de a sorrend csak a verseny legvégén alakult ki. Lássuk, milyen események vezettek a végeredmény kialakulásához!

A Wayne Taylor Racing (WTR) tavaly még Cadillackel versenyzett és győzedelmeskedett, idén azonban már a Honda prémium márkáját képviselték. Az utolsó pilótacsere után fej fej mellett haladt a portugál Felipe Albuquerque vezette kék-fekete Acura és a hófehér Cadillac (a holland Renger van der Zande pilótával a fedélzetén). Csupán egy hajszál hiányzott a Chip Ganassi Racing Caddy csapat diadalához, de a balszerencse közbeszólt. Nagyjából 6 perccel a leintés előtt defektet kapott az autójuk, ami miatt a bokszutcába kellett hajtaniuk. Csak ezután vált biztossá az acurások győzelme.

Az Acura nyerte a 2021-es Daytonai 24 órás versenyt

A WTR ezzel mesterhármast ért el Daytonában, valamint elmondhatják azt is, hogy a legutóbbi öt versenyből négyet ők nyertek meg. A végeredmény azt is jelenti, hogy megszakadt a Cadillac négy éven át tartó győzelmi sorozata. A nyertes csapat pilótái a már említett Albuquerque, a csapatvezető Wayne Taylor Ricky nevű fia, valamint két Indianapolis 500-as győztes: Alexander Rossi és Helio Castroneves. A trónfosztott Cadillac kormánya mögött a negatív hőssé váló (és pikáns módon tavaly még a WTR-nél versenyző) holland mellett a hatszoros Indycar-bajnok Scott Dixon és a Formula–1-et is megjárt Kavin Magnussen foglaltak helyet.

Nagy csata zajlott a hirtelen megüresedő második helyért is: a Mazda csapata (Oliver Jarvis, Harry Tinckell, Jonathan Bomarito összeállításban) három körös hátrányt dolgozott le a versenynap során, van der Zande defektje után pedig már az ezüstérmes pozícióban haladtak. Ekkor jött Kamui Kobayashi, és az F1-ben is megfordult pilóta alig négy perc alatt eléjük került. Így végül a Kobayashi mellett a hétszeres NASCAR-bajnok Jimmie Johnson, az indycaros Simon Pagenaud, illetve a Mike Rockenfeller alkotta Ally Cadillac Racing léphetett a dobogó második fokára.

A GTE kategóriában a Corvette-et intették le első helyen

A GTLM osztály (a Le Mans-ban járatosak GTE-nek ismerhetik) is hozott dicsőséget a Taylor család számára. Ricky testvére, Jordan a Corvette C8.R kategóriagyőztes autóját vezette, vagyis Antonio Garcia és Nicky Catsburg társaságában szintén nyertesnek tekintheti magát. A második helyen szintén egy Corvette végzett, a bronzérmet pedig a BMW M8-cal versenyző pilóták nyakába akasztották. Így teljes a GTLM/GTE osztály utolsó dobogósainak listája, hiszen ilyen autók jövőre már nem indulnak Daytonában.

A GT3 osztály győztese pedig a Mercedes-AMG lett

A GTD (vagy ahogyan felénk nevezik: GT3) osztály is átalakul: ez lesz a sorozatgyártású autókra építkező versenygépek vezető kategóriája, egyben az öt kategória közül a legnépesebb. Az idei megmérettetésen kettős győzelmet aratott a Mercedes-AMG: a Marco Engel vezette, elsőként leintett AMG GT3 mögött Raffaele Marciello révén egy szintén háromcsillagos versenygép futott be másodikként a célba.