Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogy azt tesztünkben már megszellőztettük, dízelmotor kerül a Nissan Murano orrába; ám a konszern új háromliteres V6-os öngyulladósa helyett a 2,5-ös dCi-re esett a választás.

Már gázolajos változatban is - galériaSzeptembertől valószínűleg komoly emelkedés lesz a Murano eladási számaiban, ugyanis ekkor érkezik a gázolajos verzió. Bár az eddig kizárólag 3,5 literes V6-ossal szerelt modell így is a legjobb ár-érték aránnyal szolgált a kategóriában, valószínűleg mégis kevesen döntenek majd a csendes, és szép hangú erőforrás mellett. Pedig az új opció még csak nem is hathengeres lesz: a Navarából már ismerős 2.5 dCi motort találjuk majd a motorháztető alatt. Ez kissé csüggedésre ad okot, ugyanis a Renault-val együtt fejlesztett, Infinitikben is debütáló dízelt vártuk a kényelmes SUV-ba. Valószínűleg presztízs okok miatt történt az elkülönítés, amire szerintünk nem feltétlenül lett volna szükség, ugyanis míg az Infiniti modelljei inkább a sportosabb vásárlók kedvében járnak, addig a Nissan Murano a kényelemorientált ügyfelek autója.
 
Erőben azért így sem lesz hiány, ugyanis az immár 2000 bárral (1800 helyett) működő befecskendezésnek, az átdolgozott hengerfejeknek, és az új, elektromosan változtatható geometriájú turbónak köszönhetően 190 lóerőt, és 450 Nm-es nyomatékot kapunk. Mindehhez a benzines modell CVT váltója helyett (a hatalmas nyomatékot már nem bírná az állandóan változó áttételű egység) hatfokozatú bolygóműves automatát társít a gyártó. Bár árakat, és fogyasztási adatokat nem közölt a gyártó, további érv a kisebb motor mellett, hogy nálunk szerényebb regisztrációs adó társul hozzá, így még kedvezőbb áron kerülhet a kereskedésekbe.