A 2020-as év egyek mellett az autóipar éve sem volt, az érthető okból csökkenő általános eladások mellett azonban a haszongépjárművek és a lakóautók piaca növekedett. Így a Fiat, a Ford és a Mercedes-Benz számai is szépen növekedtek, miközben a lakóautók eladása új csúcsot ért el a kontinensen. A csillagos márka Marco Polo családja is jól fogyott, így a Mercedes-Benz most padlóig nyomja a gázpedált: saját lakóautó-alapot fejleszt.

Eddig a Fiat Ducato volt a lakóautók-építő cégek kedvence, hiszen az olasz cég velük együttműködésben már régóta kínál olyan alapot, amivel könnyen és költséghatékonyan lehet dolgozni. Vele veszi fel a kesztyűt a Mercedes-Benz, amely a Sprinter mellett a Vito és a V-osztály átépítését is minden eddiginél jobban támogatja. A saját kempinges modellek, azaz a Marco Polo sorozat is továbbfejlődik: hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető holttérfigyelő, minden eddiginél jobb biztonsági védelmi csomag és külső 230 V-os betáplálás is elérhető lesz a modellekhez. Egyébként a nagycsaládos állami támogatás igénybe vehető a hétüléses, emelhető tetős változatokhoz.

Kétségtelenül fokozza a vírusbiztonságot, ha saját lakterünket visszük magunkat: már amikor tudjuk és érdemes

Haszongépjárművek terén két újdonságot is jelent a márka: a Sprinter elkezdi megkapni az OM654-es modellcsaládot, azaz a gyártó személyautókból ismerős, négyhengeres, 1,95 literes motorcsaládját, amely a Vitóban és a V-osztályban már bizonyít – hozzá pedig kilencfokozatú automata váltót kínál a márka.

Az idei év egyik újdonsága lesz az új Citan

Még fontosabb, hogy az idei év második felében érkezik a Mercedes-Benz Citan új generációja, amely kapcsán szinte minden tekintetben fejlődést ígér a gyártó.