A végső stádiumához közeledik a Škoda Fabia fejlesztése, ennek megerősítéseképp pedig gyári kémfotót is láthatunk az alaposan álcázott modellről. A pár hete bemutatott homályos ízelítővel együtt ez egyértelmű jelzés arra, hogy közel már a premier. De mire számíthatunk?
Johannes Neft, a Škoda igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: „Érzelmekben gazdag formai nyelvezetével az új Fabia már első pillantásra vérbeli Škoda modellként azonosítható. Utasterét szintén jelentősen továbbfejlesztettük elődjéhez képest, magasszintű kényelemmel, modern infotainment-berendezésekkel és innovatív vezetői segédrendszerekkel. E vonzó ajánlatot az eddigieknél is tágasabb térkínálat, éppoly gazdaságos, mint nagyteljesítményű motorok, valamint kiváló menettulajdonságok teszik teljessé. Új belépőmodellünk így mindent kínál majd, amit csak egy modern kisautótól kívánhatunk – s kicsivel még többet is.”
Mi azt kívánjuk, hogy legyen igaza, amelynek alapjául az MQB-A0 kisautó-platform eddiginél előnyösebb tulajdonságai is szolgálnak. Jól látható módon növekszik majd a kisautó, a teljes hosszúság például 4107 mm, a tengelytáv pedig 2564 mm lesz. Ehhez 1,78 méteres szélesség és 1,46 méteres magasság társul. Hiába nőtt a modell, fokozott merevséget és változatlan tömeget ígérnek a gyáriak. A csomagtartó pedig 380 literesre nőtt, ledöntött támlákkal pedig 1,19 köbméteres lesz.
Az új Fabia nagyobb testvéreihez hasonlóan szériában LED-es fényszórót kap, felárért pedig ügyesebb adaptív megoldás is elérhető hozzá. Belül biztosak vagyunk benne, hogy a Scala elrendezése köszön majd vissza valamivel szerényebb anyaghasználat mellett. Az új generáció légellenállási együtthatója 0,32-ről 0,28-ra csökkent, ami a legjobb érték a kisautók kategóriájában.
A motorpalettán az egyliteres, háromhengeres motor kap főszerepet, amely szívó verzióban 65 lóerővel, majd különböző fokozatokban turbósítva akár 115 lóerővel áll rajthoz – a 150 lóerős „csúcsmodell” az 1,5 literes, négyhengeres turbómotor lesz, szériában hétfokozatú duplakuplungos automatával.
Szerintünk a premier megtörténik még a tavasszal – természetesen erről is részletes beszámolóval fogunk jelentkezni.