Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

Ahogy arról már korábban beszámoltunk, New York-ban mutatkozott be a Kia Optima (vagy ahogy nálunk hívják, Magentis) új generációja, a leleplezés apropójából pedig az itthoni specifikációjú modellek részleteiről is beszámoltak az illetékesek.

Szerényebb teljesítménnyel kapjuk - galériaA jövő év tavaszán hazánkba érkező modell a középkategóriában próbál érvényesülni, olyan riválisok ellen, mint az Opel Insignia, vagy éppen a Mazda6. A 4,85 méter hosszú szedán egyik legnagyobb ütőkártyája a vonzó külső mellett minden bizonnyal a hét éves garancia lesz, de a lemezek alatt sem nélkülözi majd az érdekességeket.
 
Bár legnagyobb sajnálatunkra a tengerentúlon forgalmazott 280 lóerős kétliteres turbómotor és a 203 lóerős 2,4 literes négyhengeres nálunk nem lesz kapható (amelyet gazdasági okokból meg lehet érteni), viszont lesz 1,7 literes dízel és kétliteres benzines. Konkrét teljesítményadatokat még nem közölt a gyártó, viszont annyit még tudni lehet, hogy Oroszország és Közép-Európa egy 2,4 literes, 178 lóerős erőforrást is rendelhet a modellhez – hogy utóbbiba Magyarország is beletartozik-e a gyártó szerint, az majd csak később, a forgalmazás megkezdése előtt derül ki. A motorokhoz a széria hatsebességes kézi váltó mellett ugyanennyi fokozattal rendelkező automatát is kérhetnek a vásárlók.