A Caterham Seven – már csak a szerkesztőség személyes kötődése okán is – igen közel áll a szívünkhöz. A minimalista sportautó egészen nyers vezetési élményét olykor még a versenyautók világában is hiába keressük, és talán pont emiatt – na meg persze a legendás őselőd okán – senki nem rója fel neki ódivatú formáit. Az olasz tervezőstúdió, a Camal azonban mégis úgy gondolta, hogy az utánozhatatlan koncepcióból jóval többet is ki lehetne hozni formailag, így megalkották a Super**GA modellt.
Kár lenne tagadni, az olaszok még mindig nagyon értenek a formákhoz, és bár a Camal Caterham-átirata egyelőre még csak digitálisan létezik, kétségtelenül látványosra sikerült. A tervezők egészen az 1940-50-es évekig nyúltak vissza, és az akkori versenyautókra jellemző megoldások modern köntösbe öltöztették. A végeredmény pedig egy futurisztikus, mégis retró négykerekű lett, aminek az alapját egyébként a Caterham 485 modell adja, a hátsó kerekeit pedig egy 240 lóerős, kétliteres szívó Duratec benzinmotor hajtja.
Nagyon látványos, de kérdés, hogy megvalósítható-e - galéria
Szinte nincs olyan pontja az autónak, ami ne érdemelne külön említést, de vannak különösen egyedi részletek, mint például az egyébként szabadon hagyott felfüggesztések végén található első kerekek belső burkolatára helyezett LED fényszórók, vagy éppen a lemezek mögé bújtatott hátsó kerekek – de az egyedi hátsó fényszóró és a hatalmas diffúzor is említésre méltó részletek. Belül is jóval finomabbá és természetesen modernebbé varázsolták az olaszok a Caterhamet, amiből így valóban nem sok maradt, legalábbis ami a formákat illeti.
A látvány oltárán feláldozták a szélvédőt és az ajtókat is, így mindenképpen sisakra lesz szüksége az utasoknak, ha gyorsabban szeretnének menni az autóval – nem mellesleg a be- és kiszállás mikéntje is kérdéseket vethet fel. Ami a megjelenést illeti, bár a megrögzött Caterham rajongók valószínűleg nem nézik jó szemmel a Camal újdonságát, azért azt nehéz lenne elvitatni, hogy kifejezetten látványos lett az autó. A vezetési élmény már más tészta, hiszen – bár erről hivatalos információ nincs – valószínűleg sokat hízott az autó, aminek nyilvánvalóan elvesz az élvezetekből.
Belül is modern lett - galéria
Ami ennél is nagyobb gond lehet, hogy a Caterham ugyanezzel a motorral szerelt változatának magas, de azért még emberi léptékű, körülbelül 22 milliós árával szemben az egyelőre a valóságban még el sem készült Super**GA adók nélkül is 100-110 millió forint között mozog. Így hiába az egészen egyedi megjelenés – már, ha valóban meg tud valósulni ebben a formában, amivel kapcsolatban vannak kételyeink –, valószínűleg nem sokan fognak lecsapni az autóra, habár a Camal valószínűleg nem is szeretne túl sokat készíteni belőle.