Egy tipikus amerikai autó, a bőven mért vidéki helyviszonyok és a cseppet sem korlátos erőforrások szülötte. A Dodge Ram bizonyos tekintetben már-már zavaróan sok, de pont ezért nagyon is érdekes. Különösen a Detroiti Autószalonon frissen bemutatkozott Heavy Duty és Power Wagon változatokban.
Az egyik a vontatás, a másik a terepezés királya. A közös nevező: a túlkínálat, szinte minden téren. Mellette bármelyik európai pickup minimum mélynövésűnek tűnik. Még a terepjárásban kiváló Power Wagon mellett is, amely a 2500-as, azaz kisebb méretű karosszériát kapta. Hossza azért így is hat méter, melynek köszönhetően az ötszemélyes utasfülke mögött maradt hely egy 1,93 méter hosszú platónak is – erre már tényleg akár sátrat is felállíthatunk.
Tiszta Amerika - elképesztő méretek és számok
A terepes kiegészítőkkel, például Goodyear Wrangler DuraTrac terepgumikkal és 5,5 tonnás húzásra képes csörlővel felszerelt modell a gyártó ígérete szerint a valaha készült legjobb terepképességekkel rendelkező Ram, amely a cél érdekében légrugókkal emelhető futóművet, kiakasztható stabilizátorral mélyebbre nyúló kerekeket és elektronikusan vezérelt első és hátsó differenciálzárat is kapott. Nem mellesleg pedig egy 6,4 literes V8-as HEMI szívómotort, melynek 415 lóereje és 581 Nm nyomatéka nyolcfokozatú bolygóműves automatán érkezik a kapcsolható összkerékhajtáshoz.
Ez persze csak az egyik véglet, a Heavy Duty, azaz a HD kivitel meg nagyjából a másik. A kőkemény bevetésekre és brutális vontatásokra szánt kivitel egy igazi munkagép, melynek motorterébe egy frissen továbbfejlesztett 6,7 literes, soros hathengeres Cummins turbódízel került. A maga 405 lóerejével ez sem mondható szerény darabnak, különösen, hogy ehhez bő 1300 Nm nyomaték is társul. Így az üresen is akár 3,5 tonnás szörnyeteg akár 15,8 tonnát is el tud vontatni, de akár 4,5 tonnával meg is terhelhető. Feleslegesen sok? Szerencsére létezik egy szerényebb kivitel is, amely ugyanezen motor 375 lóerős (1152 Nm) verzióját nyújtja. Az elképesztő erőt egy hatsebességes automata továbbítja egyébként, és a kisebb 2500-as és a nagyobb 3500-as HD kivitel is szintén elérhető a 6,4 literes, benzines V8-assal is.
6,4 literes V8-assal az igazi, de akad 6,7 literes dízel is
A szélsőségesen célirányos képességek mellett egyébként a Ram luxusautós kvalitásokat is igyekszik nyújtani, így a kor összes felszereltségét megtaláljuk az igény esetén egészen finom bőrkárpitozással felruházható, eszméletlen széles belső térben (utóbbiból egészen sokat elárul az európai léptékkel kissé hihetetlen 2,15 méteres teljes szélesség). További újdonság a 12 colos álló érintőképernyő opciója, amely Apple CarPlay tükrözésre is képes. Emellett a Harman Kardon egy 750 Wattos, 17-hangszórós rendszert is kínál, amely aktív zajcsökkentésre is képes. Ha ez nem lenne elég, kérhetünk speciális üvegezést is, amely további 10 dB-t lefog a külső zajokból.
Kivételes csendességet ígér a gyártó a belső térben. A középső könyöklő ülésnyi méretű
A Mexikóban készülő modell alapára nagyjából 12 millió forintnyi valutának felel meg, de ezt persze az opciókkal és a csúcs dízelmotorral alaposan megtolhatjuk felfelé.