Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

 

Míg a Cruze szinte hibátlanul teljesített ez EuroNCAP töréstesztjeit, addig kistestvérének, a Sparknak sem akad komlyabb szégyenkeznivalója. Bár a kisautó négycsillagos eredménnyel vizsgázott, kijelenthető, hogy méretéhez képest

még így is kielégítően védi a bennülőket.

 

Sajnos a legkisebb Chevrolet a frontális teszten nem hozott tökéletes formát, ugyanis a vezető és utasa is közepes mell és combsérüléseket szenvedhet a 64 km/h-val történő ütközésnél. Emellett az alsó lábszárak is veszélyben lehetnek, igaz a vezető baloldali végtagja megúszta a sérülést. Oldalütközésben viszont maximális pontszámot kapott a Spark, ugyanis a tesztbábu karcolás nélkül megúszta a szimulált balesetet. Emellett oszloppal történő ütközésnél is csak egy enyhe mellkassérülésre van esély. Az ülések ostorcsapás elleni védelmét közepesre értékelték a szakemberek.

Gyermekvédelemnél a hagyományos ütközésekkel szinte tökéletesen megegyező eredménnyel zárt a Spark. Míg oldalütközésnél hibátlanul állta a sarat, a frontális karambolnál kissé gyengébb teljesítményt nyújtott, és további marasztalást kapott a nem egyértelmű biztonsági feliratokért.

A gyalogosok védelme egyik autónál sem hibátlan, nem volt ez másképp a legkisebb Chevrolet esetében sem. Egyedül a lábakat óvja jól a karosszéria, a motorháztető több része még mindig nagyon keményet üthet a becsapódó járókelő fejére. A biztonsági rendszereknél elért (szintén 43 százalékos) eredményét a Spark az alapfelszereltségből hiányzó menetstabilizálónak köszönheti.