Az alábbi cikkünk még egy korábbi holnapstruktúrából származik, így előfordulhatnak szerkesztési hiányosságok. Megértésüket köszönjük.

A kategóriát ugró, vadonatúj Renault Koleosról ugyan nemrégiben már láthattunk egy fotót, a Pekingi Autószalon mai megnyitója alkalmából végre megtörtént a teljes leleplezés is. A franciák büszkék legújabb crossoverükre, mely a Talismánnal közösen foglalja majd el a márka zászlóshajójának járó címet – a két modellben pedig természetesen nem csak ez lesz a közös.

A nagyobb SUV-ok közé is beteszi a lábát a RenaultA Renault vadonatúj formanyelve kétségtelenül látványosra sikerült, még ha nem is mindenkinek tetszik. A franciák pedig úgy döntöttek, hogy nem kockáztatnak nagyobb módosításokkal, így a Mégane és a Talisman után a Koleos gyakorlatilag egy az egyben ugyanazokat a formai megoldásokat viseli magán, mint az alacsonyabb testvérei – kezdve a C-t formázó LED-es nappali menetfényektől, a hangsúlyos hűtőrácson át egészen a márkajel felé nyújtózkodó hátsó lámpatestekig.

Mindezt persze terepjárós köntösbe öltöztette a Renault, így a Koleos kiállása igencsak férfiasra sikerült, amihez az izmos hátsó kerékjárati ívek is ráerősítenek – de érdemes kiemelni az olyan finom megoldásokat is, mint például a lámpatestekkel összekötött kopoltyúszerű elem az első ajtók tövében. Az újdonság 4,67 méteres hosszával, 184 centis szélességével és 2710 milliméteres tengelytávolságával jóval méretesebb, mint a Kadjar, illetve a 213 milliméteres hasmagasság is szép adat.

A helykínálat elöl-hátul nagyvonalú lesz - galériaAz utastérben szintén nincs újdonság: a digitális műszerfal, a kormány és a középkonzol látszólag egy az egyben a Talismánból érkezik, persze azért itt is vannak árulkodó részletek. A váltó előtt például nagyobb tároló kapott helyett, de a műszerfal többi részén is sok változást vélhetünk felfedezni – bár a Koleos is elegáns lett, a gyáriak azért igyekeztek kihangsúlyozni, hogy egy hobbiterepjáróban ülünk. Az anyagok minősége szempontjából is irányadó lehet a középkategóriás, de a képek alapján nem lesz gond az újdonsággal. A rendelkezésre álló hellyel azonban biztosan nem lesz probléma: noha hét üléssel nem lesz elérhető az autó, cserébe a második sorba 289 mm-es lábteret ígérnek a franciák.

Az Espace-szal azonos, CMF-C/D platformra épülő Koleos természetesen a rendelkezésre álló összes vezetéstámogató és biztonsági rendszert megkapta, kezdve a vészfékasszisztenstől, az automata parkolórendszeren, a táblafelismerőn, a fáradtságérzékelőn, a holttérfigyelőn, és a sávelhagyásra figyelmeztető rendszeren át egészen az automata fényszóróig. A kiváló R-Link 2 rendszer is megtalálható az autóban, a megszokott álló elrendezésű képernyővel, azonban a képek alapján ezúttal nem kapunk fizikai kezelőszerveket a váltó mögé, ami bizony hiányozhat majd.

Mindenhol visszaköszön a Renault friss formanyelveA Koleos kategóriájához méltó módon összkerékhajtást is kap – noha az egyelőre nem tisztázott, hogy minden verziójához jár majd, vagy elérhető lesz elsőkerékhajtással is. Egy üzemmód-kapcsoló segítségével váltogathatunk majd a kétkerékhajtás, az automatikus vezérlés és az állandó négykerékhajtás között. Az erőforrásokról szintén nincs hír, aminek az lehet az oka, hogy piaconként eltérő motorokkal kerülhet forgalomba az autó. Ugyanakkor nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, Európában az Espace és a Talisman 1,6 literes dízel és benzines szerkezeteit kapja majd meg, melyek 130 és 200 lóerő közötti teljesítményt nyújtanak majd a vásárlóknak.

Nálunk is kapható lesz a Koleos - galériaA Renault méretes terepese először Kínában lesz elérhető, és a távol-keleti piacra helyben is gyártják majd az újdonságot, de később 80 országban kínálják majd a Koleost – az európai verziókat az előző Koleoshoz hasonlóan Dél-Koreában készítik majd el. Az árakkal kapcsolatban szintén csak tippelni lehet, de nem tévedünk nagyot, ha 10 millió körüli beszállóval számolunk, míg a csúcsmodellek már minden bizonnyal a 15 milliós határ felé kacsingatnak majd.