A Fuji Heavy Industries 2017 óta már hivatalosan is Subaru Corporation cégnév alatt fut. Az egykor nálunk is értelmezhető mennyiségben értékesített Forester ötödik generációja egy évvel az átalakulás után, 2018-ban jelent meg. Vagyis életciklusának pontosan felénél jár. Ezért a nyári üzemszünetet követően már a frissített verzióját szerelik össze a gyártósorokon.
A Subaru először a hazai, vagyis a japán piacra szánt kivitelt leplezte le. A gyár jelenlegi kínálatát felületesen ismerők hosszú percekig nézegethetik a képeket változások után kutatva. Nekik egy kis segítség: a fényszórók és az új ráccsal is felvértezett lökhárítók módosultak.
Mintha megváltozott volna a tekintete
Az új keréktárcsák mellett árulkodó jel lehet még a ködlámpák átalakulása, és összesen három új színt (két zöld és egy bronz árnyalatot) is bevezetnek. A nem kifejezetten jelentős külső beavatkozásokmellett kényelmesebbre hangolt futóművel rukkoltak elő a gyáriak.
Belül sincs nyoma gyökeres változásoknak. Átvariálták a felszereltségi csomagokat, kétszínű nappa bőr kárpit és szélesebb látószögű elülső kamera kerülhet az autóba, miközben a bővített Eyesight Safety funkciók mellé új szoftververzió is jár.
Alig módosult a beltér
A belépő szinten a kétliteres e-Boxer (azaz hibrid) 150 lóerős változata áll. Alapból jár hozzá az e-Active Shift Control, vagyis a különböző üzemmódokkal operáló, direkt a hibrid erőforrás sajátosságaihoz kifejlesztett automata váltó.
Egy kisebb, de erősebb motor jelenti a következő, egyben legfelső szintet. A Sport kivitel 1,8 literes benzinese turbóval éri el 174 lóerős teljesítményét, illetve 300 Nm-es nyomatékát. Nálunk jelenleg csak hibridként kapható a 4625 mm hosszúságú, összkerékhajtású modell, és később sem valószínű a turbós kivitel megjelenése.