Megújul a 2017-es Év Autója, vagyis a Peugeot 3008. A kompakt SUV-k között piacvezető típus aktuális generációjából mintegy 800 ezer példányt értékesített az oroszlános márka. A modellfrissítés főleg a jármű elejét, illetve szolgáltatásait érinti. Újszerű a teljes frontrész, a keret nélküli hűtőrács egészen a fényszórók alá kihúzódik. Formailag az eddigiekhez képest jelentősen mást ad az orr rész, ráadásul a lökhárító fényes fekete légterelői, illetve a fényezett védőszegély már a legegyszerűbb verziókon is megjelenik.

Az újratervezett fényszórók egységesen LED-es technológiát kapnak, a menetfény pedig a napjaink Peugeot-in látottakhoz hasonló kialakítású, bár mintha a többi modellhez képest erősebben dőlne. A ködfényszórók szerepét Full LED fényszórók esetén a lámpatest csökkentett fényerejű üzemmódja veszi át – ez a ködzárófény bekapcsolásával aktiválódik. A hátsó lámpák is LED-es technológiát kapnak, ezzel párhuzamosan térhatásúvá fejlesztették a hátsó oroszlánkarmok megjelenését. Az új megoldás további hozományaként futófényes működésre váltanak az irányjelzők.

A GT és a GT Pack változatokat egyedi hűtőrácsukról, illetve a csak a GT-hez választható 19 colos San Francisco könnyűfém keréktárcsáról azonosíthatjuk be. Szintén az új modellévről árulkodik az átrajzolt GT logó - az első sárvédőkön és a csomagtérajtón helyezik el a sportos kivitelek megkülönböztető plakettjeit.

Átmenetes, keretnélküli hűtőrács, hangsúlyos menetfény és harciasabb LED-es fényszórók kerültek az autó orrára

Az új 3008 összesen hét színben (ebből kettő új árnyalat, mindkettő kék) rendelhető, és a kor szellemének megfelelően elérhető a Black Pack is. A sötét téma az autó számos elemén végighúzódik: a hűtőrács, a márkajelzés, a kerékjárati ívek, a tetősínek egyaránt sötétek, de feketék lesznek a black packes autók felniközepei, küszöbvédői és keréktárcsái is. Végül pedig fekete díszcsíkot kap a hátsó légterelő.

Továbbfejlesztett i-Cockpit kerül az új Peugeot-ba: a 12,3 hüvelykes műszeregység teljes testreszabhatóságot, továbbá az éles kontrasztoknak köszönhetően minden eddiginél könnyebb leolvashatóságot kínál. Új a 10 colos központi kijelző is: a HD-felbontású érintőképernyő kezelését hét billenőkapcsoló teszi könnyebbé. A legfontosabb funkciók állandóan elérhetők, de például a navigációs rendszer hangutasításainkra is hallgat.

Vörös nappa bőr kárpit, vagy bőr és Alcantara kombinációja kerülhet a GT és GT Pack felszereltségű 3008-asokba, más szinteken bőr-szövet kombináció, vagy kontrasztvarrásos Mistral nappa bőr kárpitozás fogadhatja az utasokat. Az összképet a választható hársfa betétek és a keret nélküli belső visszapillantó tükör teheti teljessé.

Nagyobb méretet és jobb felbontást ad az új kijelző

Az érdemleges biztonsági tételek közé tartozik az akár 250 méterig hatékony éjjellátó rendszer, a megállásra és újraindulásra képes adaptív tempomat vagy a sávtartó automatika. Ez utóbbi képes a sáv közepén, illetve akár a bal, akár a jobb szélén tartani az autót. Aki látott már több kilométeres párizsi dugót, tudja, hogy miért éppen egy francia gyártó tömegmodellje tudja az elsők között ezt a funkciót: a francia fővárosban gyakorlatilag nincs olyan autós, aki ne a belső sáv belseje felé, illetve a külső sáv jobb széle felé húzódva segítené a motorosok haladását.

Háromhengeres 1,2-essel kezdődik a motorpaletta, a 130 lóerős erőforráshoz hatfokozatú manuális, vagy nyolcsebességes automata váltó csatlakoztatható. A következő lépcsőfokot az 1,6 literes négyhengeres jelenti, a 180 ló erejét az EAT8-as váltó osztja be. A kínálat egyetlen dízel tagja a 130 lovas, másfél literes négyhengeres, szintén kérhető kézi váltóval és automatával egyaránt.

Kétféle konnektoros hibrid verzió készül a 3008-ból: a Hybrid 225 egy kétkerékhajtású, WLTP szerint 56 e-kilométerre képes hajtásláncot takar. A 180 lóerős benzineshez 110 lovas villanymotor csatlakozik. A Hybrid 300 érdekessége, hogy az amúgy is erősebb, 200 lovas benzinmotorhoz rögtön kettő elektromos motor csatlakozik. Az első tengelyt 110 lóerős, a hátsót 112 lóerős villanymotor pörgetheti, így kizárólag elektromos módban is elérhető az összkerékhajtás. Az elektromos módban megtehető 59 km pontosan hárommal több a gyengébb változat 56 kilométerénél.

Akár vörös nappa bőr is kerülhet az ülésekre

A plug-inek közös jellemzője a 13,2 kWh kapacitású akkumulátor, amit áramforrás függvényében 1 óra 45 perc és 7 óra közötti idő alatt lehet teljesen feltölteni. A Peugeot ügyfelei részére három szolgáltatási csomagba rendezve kínál támogatást az elektromos átálláshoz. A közös cél, hogy a hibridek teljes birtoklási költsége megegyezzen a hagyományos belsőégésű változatokéval. Az akkumulátorokra egyébként 8 év vagy 160 ezer kilométeres garancia vonatkozik: ezen idő alatt névleges kapacitásuk legalább 70 százalékát meg kell őrizniük.

A Sochaux-ban gyártótt új 3008-as forgalmazását még idén megkezdi a Peugeot, az árakat firtató kérdésekre a közeljövőben tud válaszolni az importőr.